London - Las Vegas - Reisverslag uit Bracken, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu London - Las Vegas - Reisverslag uit Bracken, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

London - Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, Bracken

Voor wie op doorreis via Londen gaat, het Arora Hotel in Gatwick is prima!! We hebben heerlijk geslapen en zijn vanmorgen om 7.00 weer opgestaan en onderweg gegaan naar het vliegveld voor onze vlucht naar Vegas.

Inchecken, ontbijten op het vliegveld, wachten, het ging eigenlijk allemaal vrij voorspoedig. Rond 10.45 konden we boarden op een gigantische dubbeldekker!!
Samen met 420 andere passagiers en de bemanning zijn we met Virgin gevlogen van Londen naar Vegas.
De vlucht duurde ruim 10 uur en was eigenlijk heel aangenaam, voor zover je heel comfortabel zo lang kan zitten in een vliegtuig. Maar we hadden redelijke ruimte, we zaten gewoon naast elkaar, het eten was eigenlijk heel lekker en met wat wijntjes op kon ik ook nog 2,5 uur slapen. Er werd door de bemanning in ieder geval goed voor ons gezorgd.

Rond 14.00 lokale tijd zijn we geland in Vegas. Met zo'n 32 graden en alleen maar zon is het hier heerlijk hot maar wel even wennen.
De customs ging vrij vlot (wat mij meeviel want ik weet nog hoelang we op LA toen daarover gedaan hebben).
We konden ook gelijk richting Avis met de shuttle om onze rental op te halen.
We hadden een Mustang cabrio gehuurd .
Maar om de één of andere reden was deze niet meer beschikbaar. Dus waren de mensen van Avis zo vriendelijk om ons gratis te upgraden naar een Camaro convertible luxe sport edition!!
Wat een gaaf ding !! Ik ben bang dat Ro er geen afstand meer van wil doen.
Zal kijken of ik snel een foto erbij kan plaatsen!!

Richting hotel, dakje open, genieten van het weer en het bizarre uitzicht.
Er zijn echt geen woorden waarmee je Vegas echt goed kan omschrijven.
Het is één gigantisch attractiepark. Alles is bizar groot. Het is levendig. Het is apart en raar, maar tegelijkertijd super gaaf.
We slapen in het Luxor Hotel. Letterlijk een piramide in de woestijn, wat logisch klinkt maar bizar eruit ziet. Ik moet Ro in de gaten houden, want met zijn richtingsgevoel verdwaald hij in no time hier in het hotel.
We hebben een nette kamer op de 19e verdieping.
Na aankomst al onze spullen in de kamer gedropt en inmiddels was het tijd om wat te gaan eten (18.00).
We zijn wat over de strip gaan lopen om te verkennen en het eerste stuk hebben we geen woord tegen elkaar gezegd. Waren sprakeloos en keken onze ogen uit. Je kan hier denk ik jaren rondlopen en nog niet alles gezien hebben.
Heb ook weer wat over Amerikanen geleerd. Velen kunnen zich niet aankleden (serieus wat zien ze eruit), ze kunnen niet normaal lopen (het is of slenteren of waggelen), ze zijn zeer luidruchtig (km verderop kun je ze nog verstaan), iedereen loopt hier met gigantische cocktails over straat en ze zijn bizar lui (men rijdt hier in invalidekarretjes rond omdat ze te lui zijn om te lopen!!).
Op naar onze eerste burger (huge en heerlijk!!) en onze eigen cocktails (yum)!!!
We zijn na het eten langs wat van de grote hotels gelopen en zagen de stad een ander gezicht krijgen met zonsondergang. Als we dachten dat het overdag levendig was, dan is het niks vergeleken met 's nachts.

Terug in het hotel hebben we ons omgekleed en een taxi (een Frank Sinatra zingende taxichauffeur ) gepakt naar het Wynn hotel, waar we op de gastenlijst stonden voor de club XS. Een supergave club, waar Avicii draaide tijdens een poolparty. Supergaaf!!
Mooie omgeving, gave muziek, drankje erbij! Had het helemaal naar me zin.
Mannen en vrouwen worden overigens wel wat gediscrimineerd. Nu konden wij via de gastenlijst gratis naar binnen, maar normaal betalen mannen 70,- per kaartje en vrouwen 30,-. Aardig verschil!
We zijn daar een tijdje gebleven, maar op gegeven moment begon de verlengde dag toch zijn tol te eisen. Immers bestond onze dag op dat moment al uit 35 uur door de tijdsverschillen. Dus we hebben het niet heel laat kunnen maken en gingen wandelend over de strip weer naar het hotel (wat overigens echt nog ver lopen is!)

Tijd voor lights out!!
Truste

Lex

• 04 Mei 2015 - 18:51

Fred:

Fijn dat de vlucht meeviel. Is altijd een lange zit. Nu even je geluk proberen in Las Vegas. Als het meezit kan je de mustang dan gewoon kopen. (leuk voor je vader). De bruidsschat is reeds vergeven. Dus geniet er maar lekker van. Kuzz Pa & Ma