Shoppingtime!! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Shoppingtime!! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Shoppingtime!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Palm Springs

Wat gaan we vandaag in Palm Springs eens doen..??
Shoppen!!!
Allereerst na het ontbijt moeten we van Ro eerst de auto laten wassen. Dus op naar de carwash. Een wasstraat met allemaal mexicanen die aan de lopende band de auto semi met de hand wassen. En ze doen dat super grondig! Heel grappig om te zien. De man die onze auto deed boenen wel wat extra fooi gegeven, wat doen zij zwoegen zeg. En je auto is in 15 minuten spik en span. Ro weer blij (hij negeert het feit dat we 'm over paar dagen weer moeten inleveren).
Palm Springs doet de naam eer aan. Echt overal staan palmbomen. Om de zoveel meter is er weer een gigantische palmboom te zien.
Ook is de gemiddelde leeftijd vrij hoog, doordat het een populaire verblijfsoord is van de gepensioneerde (vaak wat rijkere) Amerikanen. Dit mede door het zeer gunstige klimaat.

Ook hebben we een oude bekende gezien!!! Zo zie je maar weer, ik ben nooit ver van werk weg. Ja hoor, in het centrum en vlakbij ons hotel zagen we daar een lokaal kantoor van de Rabobank .

Maar goed. Dus hop eerst naar een mall. Daar is Ro geslaagd voor nieuwe vans en een tof shirt zonder mouwen (hij draagt op moment permanent een t-shirt door de zon op z'n huid ).

Daarna zijn we nog naar door heel Palm Springs gereden naar een gigantisch outlet shopping center. Werkelijk elk label en designer is aanwezig, gucci, prada, tommy, gstar, vans, disney, enz enz.
Super leuk! We hebben nog wel wat gescoord: een supergaaf nieuw fossil horloge (die Alex veel van Ro gaat jatten/lenen), wat shirtjes bij gstar voor Lex, een vestje van calvin klein voor lex en nog een shirtje.
Merken en labels zijn als een magneet voor de aziatische toeristen, en hier was geen uitzondering.
Gemiddelde kortingen waren 60%, dus dan is het leuk shoppen.
Het is alleen koud (17 graden) en het is in de middag zelfs even gaan regenen (seriously, Palm Springs heeft jaarlijks 330 dagen zon...).

Hierna op naar L.A.!!
Nog even iets over het autorijden in Amerika. We snappen er soms niks van. Zo heb je kruisingen waar alle richtingen een stopbord hebben (deze heb je sowieso veel), stoplichten gelden veelal alleen voor rechtdoorgaand verkeer (sla je af moet je zelf maar kijken wanneer je kan), links rechts rechtdoor afslaand verkeer heeft allemaal voorrang (het lijkt alsof ze met een om-en-om systeem werken maar exact weten we het niet), ze hebben volgens sommige verkeersborden 'speedradar through airplanes' (ehh worden we dan geflitst door een vliegtuig?), en je hebt hier geen regel voor rechts inhalen of rechts aanhouden (je rijdt letterlijk crisscross over de weg). Maar met al deze eigenaardigheden dan nog werkt het prima en is het heerlijk rijden. Ook mede door de Camaro natuurlijk.

Rond 5 uur komen we aan in L.A. Hi L.A.!!! I'm back!!!
We verblijven in Santa Monica, niet ver van het strand en de pier.
Na de check in zijn we nog even naar de pier gegaan en hebben we in het gezellige centrum bij een all American classic diner (Johnny Rocket's) gegeten.
Wat Ro vooral opvalt is de totaal andere vibe die hier heerst. Het is meer corky, laidback, surferstyle, excentriek soms. Totaal anders dan Vegas of countryside America.
Morgen Ro maar es laten zien hoe apart L.A. kan zijn .

Goodnight!!
Lots of Love!

• 09 Mei 2015 - 09:53

Gerda:

Moet je ook allemaal meesjouwen in je rugzak

• 09 Mei 2015 - 15:51

Nicole Damen:

Wij gaan nu een weekje weg maar als we terugkomen lees ik je verslagen met plezier verder. Geniet er nog van met z'n tweetjes 4 weken.