We found a piece of heaven - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu We found a piece of heaven - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

We found a piece of heaven

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

13 Mei 2015 | Cook Eilanden, Aitutaki

Een beetje jammer dat mosquitos ook inwoners zijn van paradijs. Mosquitos love everyone! En met name mij. Dus zit weer charmant onder. Ro overigens ook. Mja agh dat moet je er dan maar voor over hebben.
It's another perfect day in paradise.
We krijgen weer lekker ontbijt in het resort. Er staan zoals bij de meeste die we gehad hebben lekker toastjes, pannekoekjes, sapjes, fruit, yoghurt en Ro neemt overal de cornflakes.
Vandaag gaan we met de Bishop Lagune Cruise mee!!
We zijn met een groepje van 12 een tocht gaan maken over alle losse eilandjes op deze lagune.
Krabbetjes zoeken, de zoveelste witte stranden, palmbomen en perfect turquoise water en honderden visjes.
Na de eilandjes te hebben verkent en onder de live performance tijdens de tocht van John (trommel & zang), Mata (ukelele & zang) en Kimi a.k.a. Captain Wonderful (zang), zijn we naar de koraalriffen gegaan om te snorkelen. Onderweg hebben we al 3 groene schildpadden gezien!!
Snorkelen was ook echt awesome! Heb de visjes banaan gevoerd die ze uit me hand oppeuzelen, zat op een gegeven moment helemaal onder de visjes!!
En rond koraal nog zoveel meer gezien, grote (echt grote van zeker 80 cm! Als niet groter was), kleintjes, tijgerprintjes, paars, felblauw, roze, alle vormen en kleuren, en niet te vergeten clam shell's die zo groot waren dat als je niet uitkijkt je halve been erin past. Daar wil je niet klem in zitten. Huge!!

Ook zijn we naar One Foot Island geweest. Zo ongelooflijk mooi !
Kan het niet goed omschrijven wat het recht aan doet, dus dan moet je de foto's maar zien.
Hier kwam ik erachter dat ik nog steeds de handstand en radslag kan, we hebben hier gebbq'd en heb weer een stempel/visa in me nieuwe paspoort erbij!! Nummero 3!
Na de bbq (heerlijke vis, salades, brood, nog meer vis, fruit!) nog wat over het eiland gelopen en gezwommen. Iemand (een lokale Maori) was een schildpad tegen gekomen en had deze even vast, dus we konden van dichtbij een kijkje nemen en foto maken. Wat een prachtige beestjes!!
Ook hier zijn ze beschermd en wonen er een heel aantal in de lagune. Blijkbaar zijn ze gewend dat de lokale bevolking ze soms oppakt en kijkt hoe het met ze gaat en mee spelen en foto's maken om ze daarna weer te laten gaan. Dus sommige laten zich ook vangen. Want vergis je niet. Een turtle is in water super snel en vang je niet zomaar met de hand.

De hele tocht was geweldig!!

Daarna trok het wat dicht en besloten we bij het resort een scooter te huren zodat we de rest van het eiland vandaag en morgen nog wat konden verkennen.
Zo rondrijdend besef ik me dat deze mensen niet heel veel hebben in bezittingen, de huisjes zijn klein en simpel, je hebt hier geen winkels afgezien van wat men nodig heeft om te leven, willen ze meer dan moet het per boot of vliegtuig ingevlogen worden, maar zo rijk zijn ze hier ook niet. Belangrijkste nog is, ze willen dat ook niet.
Ze genieten en groeien op in de prachtigste natuur, ze kopen geen land maar erven dit van hun ouders (land op de cook eilanden kun je ook niet kopen, je kan het enkel als stamlid/familielid erven, het blijft altijd eigendom van dezelfde familie). Er is voldoende eten, er zijn zelfs eilandjes hier waar er mensen leven zonder geld. Ze hebben geen werk, geen inkomen, ze vangen, maken en bereiden wat ze nodig hebben om van te leven en that's it. De gemeenschap zorgt dat iedereen dan verder voldoende heeft van wat ze op dat moment nodig hebben.
Maar op de meeste eilanden werken de mensen wel en verdienen ze vooral aan het toerisme, maar zorgen ze er wel voor dat het eiland puur in vorm blijft en blijft passen bij de natuur en de omgeving.
Ik vind het prachtig!! En het is ook zeker goed voor me, ik heb hier geen tv (zou niet weten waarom ik uberhaupt hier binnen iets zou willen kijken), ik heb geen bereik op me telefoon en ik kies ervoor ook geen wifi kaart te halen (kan maar moet je voor betalen), we zijn gewoon even out of reach!
Overigens is het hier niet primitief hoor. Je hebt gewoon airco en meer.

Na het touren zijn we wat in het restaurant gaan eten. Lekker maar wel prijzig allemaal hier... Ben blij dat Thailand straks goedkoper wordt.
En ik maak me klein beetje zorgen om de weegschaal straks.. Maar denk dat ik dat maar moet proberen los te laten en pas weer moet gaan inventariseren en aanpakken als ik thuis ben.
Ro is wat prikkelbaar. Nicotine tekort. Hij heeft zijn limiet bereikt wat hij bereidt is te betalen voor een pakje sigaretten (een pakje kost hier $35,-!) en dus heeft hij een tekort op moment. Maar agh komt wel goed.

Nu lekker slapen!

Liefs,

Lexxie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 32916

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: