Walking through Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Walking through Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Walking through Sydney

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

17 Mei 2015 | Australië, Sydney

Whaaaaaaaaaaa we zijn in Sydney!!! Awesome!!!
We zijn vanmorgen om 5.00 wakker geworden (dat krijg je met reizen door zoveel tijdzones). Op zich hebben we geen last van jetlags, maar het duurt soms paar dagen om goed in ritme te komen en we zijn niet altijd lang genoeg daarvoor in een tijdzone. Maar agh als het enige is dat we vroeg wakker zijn, mogen we niet klagen.

Er loopt een brug en een weg langs ons hotel. Totaal geen last van hoor, vind het hotel juist echt super! We werden juist wakker met uitzicht op honderden mensen die aan het hardlopen waren. Blijkbaar is vandaag de halve marathon van Sydney! Gaaf gezicht in ieder geval!

Sinds we toch vroeg wakker waren zijn we ook om een uur of 8 maar gewoon op stap gegaan. Loads to see, loads to do!
Eerst even langs de convenience store voor een 'opalcard'. Is eigenlijk de ov-chipkaart van Sydney. En omdat het vandaag zondag is, kost het openbaar vervoer vandaag maar $2,50 in totaal, hoeveel we ook reizen! Hoe goed is dat geregeld!? Blijkbaar stimuleren ze hier zo ook het gebruik op zondag zodat iedereen out and about door de stad kan en eerder het ov pakt.

Ons hotel ligt naast Darling Harbour. Een super leuk en gezellig gebied met terrasjes, boten, winkels. Er achter ligt een wijk met allemaal grote en met name bankbedrijven. Het is eigenlijk ook voor zover wij kunnen zien het gebied met de echt hoge torens. Voor de rest is Sydney qua hoge torens relatief laag/vlak. Maar misschien dat de heuvels (het is hier heuvelachtig maar niet extreem) ook wat verbloemen.
In ieder geval, één van de eerste gebouwen die me opviel was een oude bekende. De Rabobank!!! Voel me gelijk thuis hier haha.

We hebben vanaf Darling Harbour de ferry gepakt naar Circular Quay. De ferries horen ook bij het openbaar vervoer. Ideaal!
Een superaardige, tsja noem je dat dan ook conducteur?, bood vrijwillig aan allemaal foto's van ons te maken tijdens de tocht met de Bridge en de Opera House op de achtergrond. Kregen gelijk wat geschiedenis en informatie over de stad. Super tof!

Uiteraard een kijkje genomen bij de Opera House van dichtbij.
Volgende week begint hier 'Vivid'. (Het is een artistieke lichtshow door de hele stad, waarbij ze de gebouwen in thema's verlichten). Super jammer dat we dat missen, maar agh weer een extra reden om toch Australië op de vakantieplannen in te roosteren! Ik vind het hier namelijk geweldig!!
I'm definitely coming back!

Het is hier overigens winter. Wat inhoudt 22 graden, bewolking, soms wat zon, kan zijn soms wat regen. We hadden vandaag voornamelijk bewolking, maar het was op zich wel lekker. Konden niet klagen en was in ieder geval droog met soms wat zon.

Na de Opera House hebben we de bus naar Bondi Beach gepakt. Moest toch even de hunks van de lifeguards opzoeken .
Er was daar een surftoernooi bezig, dus de zee lag vol surfers en er waren mooie waves. Gaaf om te zien!
Verder ziet Bondi er uit zoals het ook op tv is.

Overigens is de mode hier voornamelijk sportswear, chillkleding of skate/surferstyle. En de mentaliteit ook. De Ozzies zijn super vriendelijk, behulpzaam en heel relaxt. Nu is het misschien omdat het vandaag zondag is, maar Sydney is een gewoon een super grote stad. Zo voelt het echter helemaal niet. Het is heel relaxt en laidback. Ik vind de atmosfeer hier echt geweldig!!
Het was ook markt bij Bondi. Je ziet vooral veel vintage, designers en ambachtelijke kraampjes op de markten. We kwamen overigens Willem de Dutchie tegen die op de markt pannenkoeken aan het bakken was voor Nepal. Hebben nog even staan kletsen met onze landgenoot, die al een jaar aan het reizen is en denkt de komende 2 jaar nog verder te gaan reizen.
Ook heb ik een supergaaf hoesje voor me iPhone gekocht! Hij is van hout!

Na Bondi zijn we in de buurt nog langs wat winkels gegaan en toen met de bus terug naar Circular Quay.
Hier zijn we George Street helemaal afgelopen en via de winkelstraat weer terug.
Sydney heeft nog heel veel super mooie oude gebouwen staan. Qua architectuur is het echt een hele gave mengelmoes. Dus alleen al door de stad lopen is ontzettend gaaf.
Heb overigens verder niks geshopt. Ben braaf geweest.

Hierna zijn we naar The Rocks gegaan, een van de oudste wijken in Sydney en echt heel gaaf en gezellig met terrasjes en diverse arteliers. Ook was er een markt buiten met allerlei diverse ambachten. De gebouwen die hier staan doen me aan Old England denken. En we zijn hier bij een (je gelooft het niet) Beierse pub gaan zitten waar we van dames in lederhosen verschillende bieren hebben geproefd. Het leek wel Oktoberfest. Het is hier overal heel levendig, ontspannen en super gezellig.
Er is ook overal in de stad wel wat te beleven, voor ieder wat wils.
Nu konden we toch geen flessen meenemen maar een park verderop was bijvoorbeeld nu ook een groot wijnfestival aan de gang.

Na de biertjes nog net niet lallend terug gelopen naar het hotel om even om te kleden en op te frissen, om daarna weer in the Rocks op the rooftop of the Glenmore te genieten van het uitzicht over de stad, de gezelligheid van het terras, eten en nog wat bier.
Heen pakten we weer de ferry, nog wat avondfoto's met de lichten gemaakt, en terug weer lekker gelopen.
In totaal gaf Ro's telefoon aan dat we zo'n 17 km hebben gelopen vandaag. In ieder geval, I had a blast!!
And Sydney, we'll definitely be coming back!!

With love,
Lex