Venice Beach, That's a wrap!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Venice Beach, That's a wrap!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Venice Beach, That's a wrap!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

27 Januari 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Wat een dag!!! Misschien iets te veel hooi op onze vork genomen, maar had het ook niet willen missen.
Eerst moet ik iets uitleggen. Amerikanen hebben veel kaarten van L.A. De meeste kloppen niet qua afstanden of verhoudingen, dus je moet er vanuit gaan dat alles wat verder weg is dan het lijkt. Zeker in L.A. waar alles behoorlijk verspreid ligt.
In ieder geval na het ontbijt en het inpakken van onze spullen zijn we uitgecheckt uit ons hostel. We konden mooi ons backpack stallen tot we die avond naar het vliegveld gingen en ons (inmiddels ex-) kamergenootje Felix wilde ons wel een lift geven naar Venice Beach. Tijdens de rit viel het al op dat het langer rijden was dan we dachten, uiteindelijk zijn we zo'n klein uur onderweg geweest.
Venice Beach is erg mooi. Het is een mega strand, super schoon met ontzettend helder water. Aan het strand loopt een boulevard die op zich ook heel interessant is! Je vindt er veel kleine winkels met souveniertjes, kleding en hebbedingetjes ( het is goed voor je shopgedrag om met een backpack te reizen!). Maar wat je er ook vindt zijn Dr Kush shops. Marihuana is enkel op kedisch voorschrift legaal, dus verkoopt Dr Kush gewoon medical marihuana in shops, briljant! En je vindt er veel op Venice Beach, want de bekendste permanente bewoners zijn de hippies!! Alsof je terug in de tijd gaat, super grappig om dat zo om je heen te zien.
We zijn daarna het strand op gelopen en zijn helemaal van Venice naar Marina del Rey gelopen. Daarvandaan gingen we nog een stuk de haven in en vroegen we de richting naar een lunchcafe aan een vriendelijk vrouwtje. Ze was zelfs zo vriendelijk dat ze ons een lift heeft gegeven naar een leuke mall waar we lekker hebben geluncht. En maar goed ook dat ze ons bracht want we hadden daar zeker nog wel een uur per voet over gedaan.
Tegen die tijd was het half 3 en besloten we terug te gaan, we moesten immers nog uitvinden welke bus we moesten pakken. Na 3 haltes, een grappige discussie met een old lady over het absurde rijgedrag van mannen en 3 buschauffeurs verder hadden we eindelijk de goede bus te pakken. We moesten nog wel overstappen maar we zouden dan bijna bij Hollywood uitkomen. We hebben over de terugreis ruim 3 uur per bus gedaan!!! En toen moesten we nog een behoorlijk stuk lopen ( dat had ik die dag al niet uren gedaan...). Uiteindelijk waren we kwart voor 6 terug in t hostel en werden we om kwart over opgepikt door een shuttle terug naar het vliegveld.
Dan nog even over LAX Airport. Wat een ongeorganiseerde, onlogische, chaotische en raar vliegveld. Je moet dus inchecken, maar je kan niet bij de balies omdat blijkbaar nieuw zeelanders reizen met 4 koffers per persoon en je ingebouwd staat. De vriendelijke dames weten niet zo goed hoe hun eigen systemen werken en je moet je koffer inchecken on vervolgens zelf weer mee te slepen en zelf naar het z-ray apparaat te brengen. So weird!
Vervolgens ga je dus van de ene rij naar de andere. Je paspoort en je boarding ticket (die ze net zelf hebben uitgeprint) wordt op 3 punten en dus 3 rijen gecontroleerd. Je moet je half uitkleden bij de controle poortjes zodat alles door de scanner kan en dan ben ie eindelijk binnen.
We hebben wat gegeten en de laatste paar dollars US uitgegeven om weer in de volgende rij te eindigen. Logica wil dat alle mensen met stoelnrs 51 en hoger eerst moesten inchecken (wij hadden 59E en F) maar dat dan letterlijk iedereen voor die ingang gaat staan. Het duurde dus even voordat we doorhadden dat het niet doorliep en dat wij ons dus door de massa mensen moesten wringen die er pas later in mocht. Logisch toch!!!
En nu zijn we inmiddels al 3 uur onderweg en vliegen we ergens tussen L.A. en Honolulu. Ik moet wel zeggen, Air New Zealand is super luxe!! De economic class zou je makkelijk kunnen vergelijken met een luxere klasse op een andere maatschappij. Ze hebben zeker wel 100 films op de UPC-maar-dan-in-AirNewZealand-dinges en nog veel meer opties die zowel HD als touchscreen zijn. Het eten is restaurant kwaliteit en je mag er een wijntje bij EN een bakje Hagen Dazs. En ondanks dat we in het midden tussen in zitten hebben we zowaar beenruimte.
Dus ik lig nu lekker onder een dekentje met een kussentje en moet nu gaan proberen te gaan slapen om een jetlag zoveel mogelijk te voorkomen. We landen over 9.30 uur in Auckland waar het dan 9.00 am lokale tijd is en Maaike ons op komt pikken. Can't wait!!!

Liefs en truste,
Lex