Last day away - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Last day away - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Last day away

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

23 Februari 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Laatste dagje!!! En we kunnen heerlijk uitslapen!! Dit vertaald zich in 11.15 voor Els en 06.15 voor mij... Ik merk het wel al dat ik wat uit ritme ben, maar gelukkig niet zo erg. Alleen vanavond moet ik alweer op reis wat niet bevorderlijk zal zijn voor de jetlag. We zullen wel zien!!
Morgenochtend komen me ouders me ophalen samen met Fleurtje!!! Leuk!!! Roland kon helaas niet vanwege zijn werk maar die zie ik snel genoeg zodra ik thuis kom.
Je merkt het vast wel, ik wil lekker naar huis. Het is goed geweest zo. Het was echt een geweldige droomreis, maar het is nu weer tijd voor het echte leven en de mensen die van me houden.
Maar eerst het laatste dagje in Hong Kong!!
Zoals ik al zei heeft een van ons heerlijk uitgeslapen en de ander de nieuwtjes uit Nederland bijgelezen. Daarna zijn we lekker op zoek gegaan naar een ontbijtje. Op Nathan Road hebben we een chinees bakkerij gevonden die (je gelooft het niet) echte chinese broodjes verkoopt. Heerlijk pudding en suikerbroodje op! Klinkt niet echt chinees, maar ze beweren van wel.
Toen nog even door de stad geslenterd om vervolgens een bezoek te brengen aan het Kowloon Park. Een groene jungle oase midden in de stad met een chinese beeldentuin, een vogelpark met toekans, ara's en andere tropische vogels en een groot flamingo-park! Erg leuk! En best bizar met de grote flatgebouwen op de achtergrond.
Rond half 3 weer terug gelopen naar onze deluxe suite nadat we uiteraard de lokale koffie hadden uitgeprobeerd (Starbucks!!!).
We hadden weinig zin meer om wat te ondernemen en ik was best moe. Dus na wat bijgekletst te hebben met vrienden via wifi, ben ik nog lekker even gaan liggen en deed Els een poging om haar boek uit te lezen (ze is net een nieuwe begonnen).
Rond 5 uur kon ik dan eindelijk terug naar de tailor om mijn nieuwe pakken op te halen en te passen. Ze zijn echt mooi geworden!!! Ben er helemaal blij mee. Ik kan weer sjiek de freak en mooi op werk verschijnen maandag! En er zit zo'n verschil in standaard of maatpakken. Helemaal happy dus.
We wilden op tijd naar het vliegveld gaan en ik wilde nog even douchen vantevoren. Het is vandaag heel klam en vochtig in HongKong dus ik voelde me behoorlijk vies. Helaas kun je in het hostel pas vanaf 19.00 warm douchen. Dus nog maar een keer bikkelen onder de koude douche!!! Aaahwww, koud!!!
Kan niet wachten op me eigen douche, toilet, bed, enzovoorts enzovoorts. Niet dat ik het heel erg vind, maar als je toch naar huis gaat dan verlang je er meer naar.
Rond 18.30 waren we bepakt als ezels en zijn we uitgecheckt om met de bus weer naar het vliegveld te gaan. Dag HongKong!!!
Na een uurtje reizen aangekomen bij HongKong Airport waar we gelukkig snel onze baggage in konden leveren. En toen was het weer wachten. Ik ben geen wiskundige maar ik weet wel deze formule: reizen = wachten.
HongKong Airport is gigantisch. We moesten zelfs met een speciale metro van de ene gate naar de andere en de gatenummers lopen in de 500-getallen!!!
Om 22.45 konden we eindelijk boarden. We hebben op zich prima zitplaatsen. Echter zat er een nogal forse en lompe man naast me wat de reis niet echt aangenamer maakt. Dat hij bij een groep luidruchtige italianen hoort maakt het ook niet beter. Gelukkig waren ze rustig toen we eenmaal opgestegen waren.
Gelukkig heb ik best nog wel aardig kunnen slapen aan boord wat de jetlag zou moeten verminderen.
Tijd is best relatief. Je stelt je in op de reistijd waardoor het helemaal niet zo lang is. Tijd gaat dan best snel. Daarentegen lijkt het gisteren dat we de reis in Nieuw Zeeland begonnen, maar ik heb wel het gevoel dat ik een jaar geleden van huis vertrokken ben. Ik ben mijn hele gevoel voor tijd kwijt, heerlijk!!! Ik heb de hele vakantie ook geen horloge om gehad of gebruikt. Echt zalig! Maar ik zal nu wel weer moeten acclimatiseren. Aan de tijd wennen, leven per agenda en de koud! Want volgens mij ga ik het koud krijgen thuis in midden winter...
Om 04.50 eindelijk geland!!!
Het is zo raar om weer terug te zijn. Hoe buitenlands je eigen landje er dan uit kan zien...
Baggage ophalen en douane ging heel snel. Door de poortjes en naar me ouders! Ze kwamen mij ophalen samen met me hondje Fleur! Echt heel leuk. Jammer dat Roland niet kon vanwege zijn werk, maar die zat lief op me te wachten thuis. Eenmaal thuis was het heel raar! Mijn huis voelde nog niet gelijk als mijn huis, maar gelukkig was mijn vent wel mijn vent.
Ik heb die dag niet veel gedaan. Toch een beetje een jetlag en erg veel geslapen. We zijn weer thuis en ik zal nog flink moeten wennen. Het is hier kouder, iedereen verstaat me (moet dus opletten wat ik hardop zeg), we rijden aan de verkeerde kant en ik zet steeds mijn ruitenwissers aan in plaats van mijn richtingaanwijzer, ik hoef niet te haasten met douchen en wat is mijn bed absurd groot!!! Maar dat gaat allemaal vast goed komen. Op naar de volgende droomreis en aan Nieuw Zeeland: I'll be back!!!

Bedankt iedereen voor het volgen van mijn verhalen en alle lieve reacties. Ik hoop binnenkort nog foto's toe te voegen! Zie jullie snel.

Liefs,
Lex

  • 29 Februari 2012 - 17:29

    Els:

    You must be kidding! Je zet nu toch niet alwéér elke keer je ruitenwissers aan hè? :P Haha moet eerlijk bekennen dat het mij nu ook een paar x gebeurd is...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1406
Totaal aantal bezoekers 33110

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: