Bittersweet goodbye - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Bittersweet goodbye - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Bittersweet goodbye

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

21 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanmorgen toch heerlijk wakker geworden!!! Ik was vergeten hoe lekker een gewoon bed met matras ligt. Alhoewel het wel eenzamer was zonder me reismaatjes, maar goed eentje lag onder in mijn stapelbed en de ander paar meter verderop. Ik heb zelfs de aardbeving van vanacht gemist.
Christchurch schijnt sinds de grote aardbeving van vorig jaar nog steeds regelmatig kleine naschokken te hebben, maar ik heb er niks van gemerkt. Wel raar idee!
Vandaag is dan toch echt onze laatste dag in Nieuw Zeeland.
We hebben eigenlijk niet zo gek veel gedaan vandaag.
We moesten om 10.00 uit onze kamer zijn, dus was het voor die tijd onze backpack klaarmaken en in de opslagruimte opslaan.
Nog heerlijk de pannenkoekjes van gister opgegeten voor ontbijt en toen vertrokken naar de library. Wat nog wel een heel stuk lopen was.
In de bieb even ge-internet en geprobeerd wat foto's alvast te posten, sinds het thuisfront erg nieuwsgierig is. En de vluchtgegevens gecheckt.
Toen besloten nog een keertje verder naar het centrum te lopen om onszelf te trakteren op een vers yoghurt-fruit ijsje! Lekker hoor in het zonnetje!! Zeker als je weet dat het thuis regent en vriest, nog maar even van genieten.
Het stukje weer terug gelopen en lekker gehangen in de zitzak van het hostel, tot het wat dicht trok en beetje ging regenen. Het past wel een beetje bij onze bui, want we willen allemaal dit mooie land niet achter laten. En ook vind ik het erg om Maaike weer achter te moeten laten... Aan de andere kant gaan we nog naar HongKong en wachten er allemaal lieve mensen en me vent op me tot ik eindelijk weer thuis kom. Ik wil wel weer graag naar hem toe. Dus erg dubbel.
Het was wel echt fantastisch, geweldig, avontuurlijk, mooi, spannend, gezellig, inspannend, sportief, relaxed, ontdekkend, nieuw, subliem, paradijs en absoluut amazing!!! Ik zal niet beginnen in het engels want dan houden de omschrijvingen nooit op... En ik had DE meest geweldige vriendinnen bij om het allemaal mee te delen. Echt een droomreis die ik never nooit meer zal vergeten! En ik sluit ook niet uit dat ik ooit weer terug kom. Het is hier zo ongelooflijk mooi. Echt een paradijs op aarde.
De reis is nog niet over want Els en ik gaan HongKong onveilig maken. Maar dit hoofdstuk moeten we wel gaan afsluiten.
Voor vertrek konden we nog lekker douchen en we hebben een heerlijke salade gegeten. Als toetje was er een meisje in ons hostel die een opleiding volgt in de richting van banketbakker en die kwam met 2 geweldige taarten aanzetten. Wat vervelend nou... Ze waren verrukkelijk!! Wat ons betreft is ze geslaagd!
Om 7 uur 's avonds was het toch echt zover. Afscheid (alweer) van Maaike genomen en zijn opgepikt door de shuttle. Sad...
Onze vrouwelijke chauffeur was super vriendelijk en we raakte aan de praat over de aardbeving en de gevolgen daarvan. Al die mensen zijn zo aardig en positief! Leuk!!
Na een klein misverstandje op het vliegveld, dat trouwens super is opgelost door Air New Zealand, snel ingecheckt voor zowel Auckland als HongKong en toen op naar de gate.
Inchecken en boarden ging super snel. Naar Auckland was het ook maar een vlucht van 1,5 uur. Om 23.59 is de vlucht naar HongKong, waardoor we maar een korte tijd hadden om te doden en de laatste NZ Dollars uit te geven (laat dat maar aan mij over!).
Toch wel raar om dan weer in Auckland Airport aan te komen, de vorige keer waren we hier met hele andere plannen en gevoelens.
De overstap naar het volgende vliegtuig ging best snel. We kwamen er alleen achter dat we, ondanks dat we samen hebben ingecheckt, niet naast elkaar zaten. Gelukkig was de stoel naast mij leeg en kon Els daar na het opstijgen gaan zitten. De vlucht duurde zo'n 11 uur en in die tijd heeft Els heerlijk geslapen en ik niet zo heerlijk gedommeld en af en toe filmpje op de upc-maar-dan-in-airnewzealand-dinges gekeken. De vlucht was verder aangenaam en we kwamen mooi op tijd aan in HongKong. Het is nu 6.05 lokale tijd en we zijn er!!!

Liefs,
Lex

  • 22 Februari 2012 - 12:20

    Marjan:

    Wat heb ook jij ons op geweldige verhalen getracteerd, bedankt, liefs Mmmm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 32926

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: