Shooting ducks and glowing water - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Shooting ducks and glowing water - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Shooting ducks and glowing water

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

30 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vanmorgen heerlijk wakker geworden!
We zijn ECHT in Nieuw Zeeland, het is geen droom!!!
Maaike en ik hadden het plan om het strand en het zeewater te gaan ontdekken (Els ging uiteraard mee, maar vond het zeewater way too cold). Dus bikini aan en op naar het strand! Het zand is hier superfijn en wit en de zee lichtgroen. Een prachtig gezicht met op de achtergrond allemaal eilanden. Zo ongelooflijk gaaf! Het is jammer dat ik nog geen foto's kan inladen om het te laten zien.
We zijn het water ingerend en na 5-10 minuten weer uitgerend! Het is heel zout en het was daar ook behoorlijk koud!
Daarna lekker gedouched onder een koude douche ( wordt je hard van, in ieder geval trekken je spieren ervan samen). En lekker ontbeten!
We zijn daarna op ons gemak vertrokken naar Paihia waar we om 16.45 ons moesten melden voor de rock the boat cruise. We kwamen daar ruim op tijd aan en nadat we wat hadden rondgelopen en onze spullen hadden gepakt zijn we naar de boot gegaan.
De boot is een verbouwde oude auto ferry, beneden is er een bar, pooltafel, buitendek, openhaard, zitgedeelte. Boven zijn allemaal slaapkamers. We hadden lekker een 6-persoonskamer voor met zn 3-en! Super. Maar ik
Moet zeggen, onze andere 10 medereizigers zijn ook super aardig en gezellig en de crew is echt heel tof.
Allereerst hadden we bij vertrek een schietwedstrijd. We moesten op een rubbere eend schieten met een paintballgun, die achter de boot aan dobberde terwijl we varen. Ieder had 3 pogingen en wie het meest raak schoot kreeg een gratis drankje. Guess what!! Ik heb me roeping gemist!! Ik had gewonnen, ongelooflijk!! (En ja er waren ook mannen aan boord). Daarmaast hebben ze continu een
Lijn uitstaan voor vissen en moet je steeds als we beet hadden de lijn binnenhalen. Ze bijten goed hier want kwam zo'n 5 keer voor.
Maaike en ik hebben nog gepooled (wat niet makkelijk is op een schip, de ballen bewegen!!). En daarna moesten we zelf gaan vissen! Maaike bleek daar veel beter in dan Els of ik, maar we hadden allemaal in ieder geval 1 vis gevangen. Volgens mij allemaal kawa's of snappers. Ohw ik had trouwens wel een keer een zeester gevangen, dat was best knap! (en niet helemaal de bedoeling...) Voor de rest had ik vooral veel vissen gevoerd, sinds ze steeds me bate aten maar niet me haak. Ach ben toch te veel dierenvriend ervoor.
Trouwens was er wel door iemand een grote vis gevangen (die op de bbq is geeindigd) waar ze gelijk de organen en het hart uithaalde. Zo bizar! Het hart bleef nog lang kloppen en dat kon je zo zien!! Ohw en een van de crewmembers at hem zo rauw op!! Kloppend en al!!! Mij niet gezien, no way!!!
Toen heerlijk gebbq-ed met een zelfgevangen visje en vlees erop. Maaike, Els en ik hebben een pact waarbij we elkaar uitdagen om steeds wat te proberen. Els lust/drinkt geen koffie en moest het die middag nog keer proberen (was geen succes trouwens) en ik was die avond de pineut met de mossels. Ik houd er nog steeds niet van, maar ik heb het geprobeerd!!
Na het eten hebben we zo iets gaafs gedaan!!! We zijn gaan nachtkayakken. In het donket kayakken onder duizenden danwel miljoenen sterren is echt zo ongelooflijk gaaf. Je weet niet wat je ziet!!!
Toen we stukje verder waren viel het ons op dat het water sprankelde en oplichtte! Er zitten hier (en blijkbaar overal ter wereld) algen in het water die een chemisch stofje uitscheiden. Dit stofje werkt overdag als een zonnepaneel en snachts als je heg water verstoord gloeit het op. Het is zo'n gaaf gezicht!!! Water met allemaal lichtjes en als je omhoog kijkt miljoenen sterren. Je kan hier zelfs de melkweg superduidelijk zien!!! Zo mooi en indrukwekkend, je raakt niet uit gekeken!!
Na het kayakken zij Els, Maaike en ik nog gaan zwemmen. Omdat ons lichaam het water verstoord zie je alles om je heen gloeien, wat zo ontzettend mooi in indrukwekkend is. Alsof je danst in allemaal minilichtjes.
Daarna heerlijk
Opgewarmd en gezellig met de groep gehangen voor de openhaard met een bak thee.
Deze cruise rond de Bay of Islands is zo ontzettens gaaf en indrukwekkend, ik kan niet wachten tot morgen!! Ben zo benieuwd.
Maar eerst ga ik nu slapen!!

Liefs en truste,
Lex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 33112

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: