Glowing maggots - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Glowing maggots - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Glowing maggots

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

01 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen op ons gemak Waitomo ingereden. We hebben bij The Legendary Black Water Rafting Co. een 3 uur durende tour geboekt in de grotten van Ruakiri (rua betekent hond en kiri is een groep of in dit geval roedel, bijna alle maori namen hebben een achterliggend verhaal, legende of betekenis).
Op de parkeerplaats van de touroperator hebben we ons ontbijtje lekker klaargemaakt en opgepeuzeld. Toch best maf, als er naast je een grote tourbus parkeert en er 50 mensen uitkomen en jij staat in je pannetje water te koken in je pannetje voor de thee.
De tour door de grotten was onwijs gaaf!! We werden aangekleed als penguins, wetsuit met lange benen en daaroverheen een wetsuitvest, wetsuitsokken, een helm met lamp en plastic schoenen. Dat had uiteraard ons eerste teken moeten zijn. Toen we ze aan deden was het nog nat en koud!! (dit had ons tweede teken moeten zijn).
We zijn toen met het penguinpak en de helm op naar de start gereden waar we banden moesten pakken (tubes) en gingen oefenen achteruit met je band van een waterval moesten springen!! Super cool en vooral IJSKOUD (derde teken dat we het heel koud gingen krijgen)! Dat ging dus allemaal goed en toen eindelijk naar de grotten waar we de mededeling kregen dat het water in de rivier erg koud was maar dat het in de grotten nog een heel stuk kouder is (wat doen we onszelf aan!).
Maar het was het allemaal dubbel en dwars waard!! De tocht door de grotten was ongeveer 1,5-2 uur in totaal. We moesten door gangen klauteren waarbij we grotendeels tot onze knieen in het water stonden, door smalle gaten moesten wringen, door diepere gangen zaten we in onze tube en moesten we vooruit peddelen en tweemaal achterwaarts van een ondergrondse waterval springen. Het water was ijskoud maar eigenlijk hield je het goed vol, door de adrenaline rush! Vervolgens dobberden we in gangen en grotten rond met honderden ofwel duizenden glowworms! Zoo gaaf om te zien!!! Het is net alsof de grotten zijn eigen sterrenhemel heeft en het er heel helder is. Ohw en de akoestiek van de grotten is erg mooi. Het was echt super leuk en een geweldig voordeel was dat we op het complex achteraf een warme douche konden nemen!!! Daar hebben we onwijs misbruik van gemaakt, ik geloof dat de volgende groep al bijna kwam toen wij nog stonden te douchen, maar was wel weer eens lekker. Plus we kregen een bak warme soep en bagels na.
Daarna zijn we vertrokken naar Rotorua waar we tegen etenstijd aankwamen (het was iets langer rijden dan we dachten). Hebben toen zelf een lekkere zelfgemaakte noedelmaaltijd in elkaar geflanst en zijn toen op zoek gegaan naar een MacDonalds voor een verwennerij in de vorm van een McFlurry (ze zijn hier anders!!!).
Uiteindelijk zijn we geeindigd op een rest-area direct naast de rivier die verbonden is met Lake Taupo, serieus je gelooft niet wat een uitzicht we hadden, stonden er helemaal alleen en was echt super mooi! Alleen waar watet is zijn ook insecten, maar op zich viel het mee.
Kortom een mooi mooi dagje, die we afgesloten hebben met een fles wijn.

Truste en liefs,
Lex

• 06 Februari 2012 - 10:55

Monika:

Hoi, wat een super avonturen, in gedachten zien we het al voor ons ! Je komt met een hoofd vol terug !! jammer dat er geen foto's opstaan. Tja, jij zit daar maar wij krijgen de 11steden tocht hopelijk, dat dan weer wel, daar is hier iedereen vol van ; ) Geniet van jullie avonturen en hartelijke groet uit het winterse Hellevoetsluis xx

• 06 Februari 2012 - 13:37

Pa Bolland:

Hoi schat, eindelijk zit ik weeer achter internet. Het is hier in Spanje ook erg koud. niet zo koud als in Nederland, maar de kachel in het huisje doet het niet en de monteur kan hem pas repareren als het buiten warmer is. Handig he zo´n kachel. Er moet gas in en dat bevriest met de lage temp hier. Ik ben erg jalours op jou en de andere meiden. Heerlijk klimaaat prachtige natuur en wat een avontuur. Je zult ons wel niet zo misssen als wij jullie missen. Geniet er lekker van en ik volg je. Liefs Pa