Universal Studios - Reisverslag uit Hollywood Heights, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Hollywood Heights, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

26 Januari 2012 | Verenigde Staten, Hollywood Heights

Lights, camera, ACTION!!!
Vanmorgen vroeg ( half 10 op vakantie is best vroeg) naar Universal Studios vertrokken. Wat een ontzettend gaaf park!!!
Denk aan een Disneyland, gemengd met werkelijke en actieve studios en filmsets in combinatie met informatieve shows, rondleidingen, achtbanen en films, allemaal in het thema films, series en tv. Het was super interessant om al die sets te zien. De trucs van filmen te leren. Een workshop in special effects te krijgen. En in supergave attracties te gaan!!
Er was de studiotour, die langs alle sets van Universal Studios gaat. Veel waren er ook in productie of in voorbereiding. Zo werd tijdens onze tour een aflevering van Desperate Housewives opgenomen. En wist je dat ze de sets van steden makkelijk in 15-20 films/series hebben gebruikt?! Ze passen gewoon de details en camera-angle aan!!
Verder waren er rides van The Simpsons, Jurassic Park, The Mummy, Shrek 4D (dat betekent 3D en je stoel beweegt mee), Terminator 3D, Horror House (hier gaan we het niet over hebben, ik spring nog liever uit een vliegtuig dan dat ik daar opnieuw in ga), special effects show (krijg je een workshop in special effects) en het hele park is een grote set!! Zo ontzettend mooi gemaakt. Je kijkt je ogen uit.
Uiteraard hielp het dat het weer fantastisch weer was!!!
Om 18.00 gingen we terug naar t hostel en zijn we daarna bij Johnny Rocketts gaan dineren. Dat is zo grappig!! Je moet daarbij denken aan zo'n traditionele diner uit Grease. En veel lekkerder dan MacDonalds. Trouwens even een weetje: Old MacDonald heeft helemaal geen farm, maar een luxe villa in Beverly Hills.
Daarna lekker geslenterd over Hollywood Boulevard en zijn we bij de Pig 'n Whistle bar een biertje gaan doen. Het was karaoke-night en ik heb mijn impressie van Roxeanne gegeven. Gezellig gekletst met aantal mensen die we daar ontmoet hebben en daarna voor de laatste keer in L.A. richting ons bed gegaan in ons hostel.
We wilden eerst nog gaan clubben in de stad maar de entree was zo duur, en sinds stappen overal wel beetje hetzelfde is was dat het ons niet waard. Morgen ons laatste dagje!!! Ons vliegtuig vertrekt 23.00 local time op de 27e en dan komen we 10.00 AM NZ-time aan in Auckland op de 29e waar Maaike ons ophaalt voor het volgende avontuur. Maar morgen eerst Venice Beach!!!

Liefs en truste,
Lex

• 27 Januari 2012 - 11:17

Lenneke:

Heey Alex en els!

Super tof om al jullie verhalen te horen! Erg jaloers makend.. Vooral het weer, hier is het koud.. Heel veel plezier in NZ!!! Geniet ervan!
    Liefs len

• 27 Januari 2012 - 11:43

Mams:

Sprak Karen en zij dacht dat je nu ook wel besmet zal zijn met het go-america-holiday-virus!!!
    Hier alles prima. B was goed, pa heeft de tickets besteld voor Spanje 21-3.
    Heerlijk! We volgen je op de voet.
    kz

• 28 Januari 2012 - 00:12

Maaike:

Liever springen uit n vliegtuig?! Done!
    See ya tomorrow!

Wohoooooo!

• 28 Januari 2012 - 12:17

Nienke:

Heeft het ontbijt gesmaakt?!
    Heel leuk om te lezen wat jij beschrijft als je het vergelijkt met Els.
    Maar ook bij jou zit ik stikjaloers achter de computer......
    Geniet er nog maar lekker van!!

Liefs

• 30 Januari 2012 - 08:02

Monika:

Hoi alex,
    wat een belevenissen in een korte tijd, het lijkt wel of dat je hoofdvakantie was, terwijl de echte wereldreis nu pas gaat beginnen.... wat zal je hoofd vol zitten met allerlei indrukken. Ben benieuwd hoeveel foto's er straks mee terug komen ; ) Hier niet zo veel avonturen als bij jou, alhoewel, het heeft gevroren, dus in de media wordt al druk gespeculeerd over schaatstochten en gevoelstemperaturen.... tja waar wij druk mee kunnen zijn. Nou meid, geniet lekker verder en zet de tijd af en toe stil ! Groetjes Monika

• 31 Januari 2012 - 16:39

Wim:

Alex,

De VS blijft toch een geheel eigen stijl te hebben. Zeker als je Hollywood en berery Hills bezoekt.
    Wat mimij erg opviel is dat LA toch redelijk vlak is. LA betekent feesten!
    Ik ben benieuwd hoe je de vlucht ervaren hebt naar Auckland. Via de States reizen heeft een voordeel v.w.b. een jetlack!

Kijk uit naar he verslag over Nieuw Zeeland!