Let the adventures begin! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Let the adventures begin! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Let the adventures begin!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

29 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Sit down, want dit wordt een lange!

De reis is super verlopen! We hadden nog behoorlijk wat turbulentie onderweg , maar daar dommel je best lekker van in. Voor zover ik kan slapen in een vliegtuig in ieder geval. En toen was het eindelijk zover!!! Geland in Nieuw Zeeland en nog 20 minuten vroeg ook!!!
Ik vind het nog steeds soms wat onwerkelijk, maar toen helemaal. En ik zou Maaike eindelijk weer zien!!!
Dus toen het vliegtuig uit en richting costums. Omdat Nieuw Zeeland zo'n bijzonder ecosysteem heeft en hier alles zo puur en schoon is, zijn ze heel streng bij toelating en controleren ze alles. Je moet dus ook een hele vragenlijst opgeven en bijzonderheden en spullen die je bij hebt vermelden. Zo om te voorkomen dat je beestjes of organismen meeneemt die hier niet horen en het ecosysteem zouden kunnen verstoren.
Vervolgens kun je je backpack ophalen. Omdat mijn flightbag was gestolen in het hostel in LA, moest mijn backpack zonder bescherming mee in de vlucht en uiteraard had een van de bandjes van mijn backpack het begeven. Balen!! Gelukkig geen ramp want slechts het stiksel is los, dus ik zoek hier een surfwinkel ofzo en kijk of ik het weer vast kan laten stikken. Moet wel voor de volgende vlucht kijken voor een nieuwe flightbag maar komt goed!
In ieder geval moet je daarna aansluiten in de volgende rij, waar je ondervraagt wordt op je vragenlijst en je hikingboots werdeb gecontroleerd op vuil en je tassen opnieuw door de x-ray moeten. Els dr wandelschoenen waren te vies waardoor we even moesten wachten. Zo grappig, ze kreeg ze terug toen ze deze chemisch hadden gewassen!!!
In ieder geval was het toen het uur van de waarheid, door de poortjes en naar buiten. Maaike was er al en we hebben eerst heel hard geknuffeld. Ik had haar zo gemist, was echt super weerzien en zeker ook beetje emotioneel maar vooral zo blij!!! Ze had roze aloha-hawaii-bloemetjes ketyingen gehaald voor ons 3-en en daar hebben we de hele dag (voor gek) mee gelopen.
We zijn daarna met de bus naar Auckland vertrokken, wat denk ik een half uur tot uurtje rijden was.
Allereerst uiteraard onderweg bijgekletst en toen onze camper opgepikt. Hij is zo ontzettend cool!!! Als jullie tijd en zin hebben dan moeten jullie op escaperentals.co.nz. Daar zie je foto's van de vans waar we in rond reizen. Die van ons is aan de buitenkant geverfd met een kunstwerk waar bergen op staan en een man die hiet vast bekend is maar ik nog niet achter ben wie het is. In de camper kunnen we voorin met zn 3-en zitten en achter is een inklapbare tafel en dan heb je een 3 persoonsbed. Alhoewel dat voor interpretatie vatbaar is sinds het wel knus is (soms krijg je een arm over je heen of een schop van de ander). Onder het bed is opslagruimte waar onze tassen en spullen liggen en in de kofferbak is een keukentje. We hebben daar een wasbakje, kastruimte met bestek, een gasfles zodat we buiten kunnen koken en de gasfles kunnen we ook aansluiten op de bbq. Daarnaast hebben we een tafel, stoelen, solardouche (een zak waar water in kan) en een portable dvd-speler (we hadden wat films meegenomen). De bus heeft trouwens een goede cdspeler en is niet ouder dan 4-5 jaar. Hij rijdt echt super.
Dan is er nog iets wat je moet weten, ze rijden namelijk aan de verkeerde kant!! Het went gelukkig snel en ik heb er inmiddels aardig wat km op zitten en dat zal nog veel meer worden.
Nadat we de camper hadden opgehaald en al onze spullen erin hadden gegooid hebben we Auckland nog wat verkent.
We zijn naar de Skytower gelopen, we zijn er alleen niet in geweest omdat de entree zo hoog was! Daarna zijn we naar de haven gelopen, wow daar liggen mooie schepen!! Het was ook een feestdag, dus er was van alles te doen en best druk. We hebben daar nig ... huis gezien en zijn stukje daar de stad gelopen.
Toen zijn we onderweg gegaan naar het Auckland Memorial Museum. We hebben daar een speurtocht gedaan en een hele gave collectie Moari kunst bewondert. Dat is zo ontzettend indrukwekkend en gaaf. Ik kom zeker nog wel met iets speciaals thuis!!
Helaas was Els alleen niet zo lekker van de reis. Voor haar erg vervelend.
Na het museum zijn we naar Mount Eden gereden wat het hoogste punt van Auckland is met een supergaaf uitzicht over de stad. Zoals bijna alle bergen hier is ook Mount Eden een vlulanische berg echter totaal niet actief en ook niet extreem hoog, maar het geeft wel een mooi uitzicht.
Toen was het tijd om te tanken, boodschappen in te slaan en te vertrekken richting Paihia waar we de volgende middag op onze cruise zouden boarden.
Het landschap is hier echt bizar mooi. Het is heel heuvelig met zoveel groen!! Je hebt prachtige open weides, grote gebieden met bossen en prachtige stranden en moerassen die steeds elkaar opvolgen. De bossen zijn qua uiterlijk een menging van tropische bomens als in een oerwoud, gewone bomen en dennebomen. Een hele aparte combo!! Daarnaast zijn het verl planten, bomen, dieren en vogels die ik nog nooit heb gezien. Ohw en de zee is hier zooo helder en qua kleur groen!! Ook echt heel apart en zo mooi. Er is geen vuil te bekennen, de wegen zijn uitgestorven of super rustig en het vooral zo puur!
Het enige waar je op moet letten is de zon. Het is hier heerlijk weer, warm, lekker windje, af en toe wat wolkjes, alleen je verbrand in no time!! Zelfs als het bewolkt is!! Je moet echt continu smeren. Dat zou te maken hebben met een gat in de ozonlaag en omdat het hier zo puur is. Je moet er wel echt voor uitkijken, want het gevaar op huidkanker is hier ook velen malen groter.
Ik heb grotendeels van vandaag gereden en de van reed heerlijk!! Gaat echt super en het is echt heel leuk. Wat is beter dan in zo'n mooi land zelf lekkef rond te kunnen rijden.
We zijn uiteindelijk gestopt bij Waipu voor de nacht op een DOC camping. Dan zijn staanplaatsen, vaak midden in de natuur met over het algemeen alleen basis faciliteiten, wat inhoudt koude buitendouches, wasbakken en een toilet (oftewel gat in de grond). Maar who cares!! We stonden vrijwel direct aan het strand aan in een super mooi gebied. Life is great!! En zolang je in de zon kan douchen kan ik best wennen aan die koude douches.
We hebben s avonds een heerlijke salade gemaakt met wat zoete aardappels. En toen lekker knus in de bus geslapen.
Dit is geweldig!!!

Liefs,