Capitol of the land of the long white cloud - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Capitol of the land of the long white cloud - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Capitol of the land of the long white cloud

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

06 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen lekker uitgeslapen!!
Heerlijk gerommeld, opgeruimd en wat schoongemaakt en na ons uitgebreide ontbijtje zijn we op ons gemak vertrokken naar Wellington, waar we niet ver vandaan hadden overnacht.
Onderweg uiteraard nog een foto gemaakt van een pas op kiwi-bord en toen aangekomen in de hoofdstad van Aotearora (oftewel Nieuw Zeeland) ook wel het land van de lange witte wolk genoemd. Klopt trouwens wel want er zijn hier altijd wel wolken!
Wellington was leuk, maar niet helemaal wat je van een hoofstad zou verwachten. Wat dat betreft beetje te weinig sfeer, winkels, toerisme en uitstraling. Maar dat laat onze pret niet dempen sinds we het nog steeds super leuk hadden.
Eerst een beetje rond de srad gedwaald op zoek naar leuke winkeltjes en souveniershops, we blijven meiden, maar wees gerust we hebben ze niet gevonden.
Daarna zijn we het Te Papa museum in geweest. Dit is een gigantisch 5 verdieping groot museum met een gigantische collectie over zowel Nieuw Zeeland als andere onderwerpen en collectie. Sinds een museum erg veel lezen is en je in dit betreffende museum zou kunnen verdwalen en paar dagen vermist zou kunnen zijn, hebben we ons beperkt tot de Maori en Nieuw Zeeland geschiedenis en zijn we weer lekker vertrokken toen we dat hadden gezien. Leuk en leerzaam, maar het is toch altijd leuker als iemand er over verteld, dan dat je zelf alle 100-en bordjes moet lezen. En sinds backpackers zo goedkoop mogelijk reizen, gingen we daar natuurlijk geen extra geld aan uitgeven.
Toen een heerlijk bakkie koffie op het terrasje gedronken met een veel te grote brownie, in het zonnetje!! Heerlijk!! Life is good.
Els wilde graag even naar een internetcafe, dus hebben we nog even onze mail bijgewerkt en gelezen hoe verschrikkelijk koud onze families, vrienden en collega's het wel niet hebben en gelijk wat research gedaan voor de komende dagen.
We hadden aardig wat tijd te doden sinds we pas om 2.30 s ochtends met de ferry zouden vertrekken naar Picton op het zuidereiland, dus hebben we heerlijk aan de haven in het zonnetje gehangen en gelezen. Even een wat lager tempo. En het goede nieuws was: de spierpijn viel reuze mee!
Ik kom nog in vorm thuis jongens ( moet ik wel af en toe die brownies en biertjes laten staan...)!
Tegen etenstijd zijn we naar de haven en terminal gereden waar we met Blueridge de overtocht zouden gaan maken. Voordeel dat je snachts reist is dat je aan de reis de minste tijd verliest sinds we van plan waren om aan boord te gaan slapen.
Ingecheckt om vervolgens onze geweldige (hij was echt super lekker!) maaltijdsalade te bereiden op de parkeerplaats en dat daar lekker op te peuzelen. We eten echt goed en vaak gezond hier!
Sinds we toch nog 4 uur moesten wachten zijn we lekker in onze bus gaan slapen tot we konden boarden, om vervolgens onze slaapzakken mee te nemen aan boord van het schip en daar verder de nacht door te brengen.
Ik lig nu op een, weliswaar wat hard, bankje aan boord van de ferry, in me slaapzakkie. Gaan nu lekker nog wat proberen te slapen tot aankomst in Picton. De overtocht duurt ongeveer 4 uur, dus rond half 7 komen we aan! The adventures continue!!

Liefs en truste,
Lex

• 15 Februari 2012 - 09:45

Monika:

Hoi Alex,
    Jij gaat een bijzondere verjaardag beleven in het land van de lange witte wolk !
    Alvast van harte gefeliciteerd en een onvergetelijke, prachtige dag toegewenst. Leuk dat je nu eens in de zomer jarig bent....
    Groetjes en nog enorm veel plezier !