Finally!!! - Reisverslag uit Hollywood Heights, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Finally!!! - Reisverslag uit Hollywood Heights, Verenigde Staten van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Finally!!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

24 Januari 2012 | Verenigde Staten, Hollywood Heights

Op dit moment vliegen we boven Niemandsland en als ik uit het raam kijk zie ik allemaal ijs en ijsschotsen, en over ijs gesproken ik heb net ern chocolade ijsje gehad, we onderweg naar Los Angeles met nog zo'n 5,5 uur te gaan.
Kortom genoeg tijd om te doden, dus ik dacht ik begin alvast aan een berichtje.
Allereerst: Yaaayyyyy het is eindelijk zover!!! Ik ben vanmorgen weggebracht door me paps en Ro en heb mam vanmorgen nog even gezien voor ze naar werk moest. Toch wel raar om iedereen zo lang achter te laten. Ik geloof dat ik nooit zo lang alleen weg ben geweest.
Op Schiphol kon ik gelijk me backpack (van maar 12 kg, ik heb nog nooit zo licht gereisd!!!) inchecken en heb nog even gezellig bakkie gedaan met Els, de moeder van Els, me pa en Ro. Even later schoof ook Lisa aan. Super toevallig dat zij op dezelfde ochtend ging vliegen naar Engeland om haar studievrienden in Canterbury op te zoeken.
Daarna ging het heel snel. Na de douane konden we eigenlijk gelijk boarden.
Er zit toch wel duidelijk verschil in maatschappijen en intercontinentale vluchten. We vliegen op dit moment met KLM, hebben allemaal een privescherm in de stoelen die individueel te bedienen zijn met een afstandbediening. Er staan meer films en muziek op dan UPC aanbied!! Ik hoef me dus op zich niet te vervelen.
Verder hebben we een dekentje en kussen gehad, een warme vochtige doek met lavendelgeur om je handen mee te doen, een maaltijd die er tenminste in gaat en snacks en drinken eigenlijk zoveel je wilt. Dat is wel wat anders dan wat ik gewend ben!! Maar goed ik ben ook niet gewend 11 uur in een vliegtuig door te brengen.
Ik ben stikjaloers op me reispartner Els!!!! Mevrouw is letterlijk alleen nog maar wakker geweest voor het eten!!! Ideaal toch? Ze merkt niks van de vlucht. Ik wou dat ik dat kon... Voor mij misschien wat ongezellig, maar ach ik heb me UPC-maar-dan-in-de-KLM-dinges. Ik heb al 2 films gezien en ga zo es kijken of ik een derde leuke kan vinden.
Ik ben zo benieuwd naar Amerika!!! Kan niet wachten tot ik in Los Angeles ben. Het wordt te gek!!!
Ik ga nog maar eens een film uitzoeken...

--------------------------------------------------

We vliegen nu ongeveer boven Las Vegas en hebben nog een half uur te gaan!!! We zijn er bijna we zijn er bijna!!
We vliegen nu denk ik al zo'n 4 uur boven Amerika en het weer is super helder. Als ik uit het raam keek zag ik het landschap continu veranderen. Het is prachtig om te zien.
Ik heb toch al aardig wat gereisd en landen bezocht, maar ik heb nu echt het idee dat ik niet in een ander land ben, maar in een totaal andere wereld. Een wereld, die tot nu toe, totaal anders is vanuit de lucht dan die van ons.
Ik kan niet wachten tot we zo zijn geland!! Dit gaat een hele bijzondere vakantie worden!! Ohw en Els is trouwens voor de 2e helft van de reis wel erbij, we zitten elkaar lekker gek te maken.
Plus ik wil nu na 11 uur toch wel een keer me benen strekken...

--------------------------------------------------

( Het is nu heel wat later, namelijk 18.57 lokale tijd )

We zijn dus vanmiddag aangekomen op Los Angeles en sindsdien lopen Els en ik met een Big smile op onze smoel rond!
Het duurde even voordat we door de costums waren, immers als je van alle passagiers vingerafdrukken en foto's moet maken en je bemand maar 3 balies, kan het even duren. Maar het voordeel was dat we daarna niet meer op de bagage hoefden te wachten, want die lag al klaar!! We zijn rond 11.30 geland en om een uur of 1 waren we door alle controles heen. We hadden nog alle tijd, want we werden om 14.00 opgepikt voor vervoer naar onze hostel.
In het busje onderweg naar central Hollywood keken we echt onze ogen uit!!! Amerika is zo'n cliché!!! Alsof je in een film terecht bent gekomen. Alles wat je vantevoren verwacht en denkt is waar en het beste is, je vindt het geweldig!!! Ik kan er geen genoeg van krijgen, het is hier echt amazing en je kijkt je ogen uit of luistert stiekem naar gesprekken om je heen en dan lig je in een deuk.
Het is een mooi hostel waar we terecht zijn gekomen. Zeker een aanrader, Banana Bungalows op Hollywood Bl. Netjes, schoon en heel luxe voor een hostel. We liggen op de kamer met Felix, een Amerikaan en 2 dames uit Tsjechie en Slowakije (ik kan hun namen niet uitspreken, laatstaan schrijven).
Nadat we ons hadden opgefrist en omgekleed zijn Els en ik Hollywood Boulevard afgelopen (deze is trouwens erg lang), en hebben de sterren afgezocht naar namen die we herkende. We zijn al uitgenodigd om een dr. Phil show bij te wonen, een drankje bij een rapper en zijn manager te komen doen en om ergens te gaan feesten. Maar helaas, we zijn hier maar 4 dagen en hebben hier geen tijd voor.
Morgen gaan we een hele LA city tour doen, dat is een hele dag op pad langs alle highlights van L.A. Die avond is er groot feest met karaoke en stappen in ons hostel. Donderdag gaan we naar Universal Studios. Die avond is L.A. Club night!! En vrijdag gaan we lekker doen waar we zin in hebben en vertrekken we weer om 22.00 lokale tijd richting Auckland.
Ik ben nu gesloopt. De jetlag heb ik geen last van, maar je kant wel zeggen dat het een lange dag was. Ik denk dat ik nu bijna 24 op ben... Dusss ik ga mijn bed maar eens uitproberen (een stapelbed!!!)

Truste en liefs,
Lex

  • 25 Januari 2012 - 10:46

    Pa:

    Hoi Lex. Eindelijk dan aangekomen in LA.
    Ik had op internet gezien dat je vlucht 8 min voor de planning was geland. Even lekker uitslapen en dan gaan genieten van LA. Er is heel wat om te gaan bekijken en ik hoop dat jullie er lekker van genieten. Liefs Pa & Ma

  • 25 Januari 2012 - 20:38

    Carla:

    Veel plezier meisje en.......goed voor je zelf zorgen x

  • 25 Januari 2012 - 20:45

    Shelley:

    Hey lex,

    Ik heb tot nu toe alles gelezen!
    En wat vertel je het leuk. Ik ben heel benieuw naar je volgende blogs.
    Have fun in LA!

    dikke kus (L)

  • 25 Januari 2012 - 22:10

    Mams:

    Ha Lexie, Jeetje, wat spannend allemaal! We zullen je op de voet volgen, geniet met volle teugen.
    Tot je volgende bericht.
    kzz mams

  • 25 Januari 2012 - 22:46

    Maaike:

    Wow! Cool!! Klinkt helemaal leuk, jullie vermaken je wel.. T is maar goed dat je de vlucht al geboekt hebt naar Auckland, anders was je niet meer gekomen :P

    Have fun, niet al je geld in 1 keer opmaken en see ya in 3 days!
    X

  • 26 Januari 2012 - 03:18

    Els:

    Pff jij had echt niks te doen in het vliegtuig :P Ga slapen ofzo :P Maar I love L.A. 2!!!

  • 26 Januari 2012 - 08:04

    Marjan:

    Ha meiden, fijn te lezen dat jullie een goede reis gehad hebben.Genieten maar, lfs Mmmm

  • 14 Februari 2012 - 22:29

    Wim:

    Good old memories!!! Geweldig toch!! Ja de familie bestaat uit dappere leden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood Heights

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 33123

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: