I'm a bird!!! Or maybe a kiwi... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu I'm a bird!!! Or maybe a kiwi... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

I'm a bird!!! Or maybe a kiwi...

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

04 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag is het zover!!!
We gaan skydiven!! Alle plannen en reserveringen zijn gereed. Om 11.40 hebben we een afspraak ( met we bedoel ik Maaike en mijzelf, Els heeft zich vrijwillig opgeofferd om alles vanaf de grond vast te leggen, lief he!) met Taupo Tandem Skydiving!
We kwam ruim op tijd en en hadden ons ingeschreven voor de sprong. Het zag er echt cool uit en we werden er super hyper van!! Leuk leuk leuk!! Tenminste dat dachten we toen nog. We zouden echter niet met de eerste groep springen, maar met de tweede. Het was best druk met gestoorde mensen die vrijwillig uit een vliegtuig willen springen.
Toen de eerste groep in het kleine vliegtuigje was geladen was het onze beurt om ons om te kleden. Een knalrood overal aan, een opblaasbaar zwemvest aan en het hele harnas werd omgesnoerd!! Spannend!! Om alles af te maken kregen we een helm in de vorm van een doperwt met plastic (men twijfelt of deze ooit in de mode komen) veiligheidsbrillen.
En toen was het wachten. Maaike had tandemmaster Kristy toegewezen gekregen en ik Albert. Maar voordat we kennis konden maken was het vliegtuigje weer terug om ons op te pikken.
Althans dat was de bedoeling als niet de eerste groep er nog in zat. Eerst was het vermoeden dat ze het niet aan durven, maar al snel hoorde we dat de sprong was uitgesteld vanwege te veel bewolking dus nog een half uur wachten.
Helaas kwam na dat half uur de melding dat het te bewolkt bleef het het vooralsnog niet doorging. We hebben nog even gewacht of het weer opklaarde en wat in het centrum gelopen van Taupo en lekker bakkie koffie gedronken aan het meer. Door ons strakke reisschema konden we echter niet nog een dag blijven en dus vertrokken we zonder sprong weer naar onze volgende bestemming: Tongariro National Park. Hier gaan we morgen de Tongariro Crossing lopen. Ze zeggen de mooiste 1-dagstrampingtocht van Nieuw Zeeland. Gaat pittig worden!! Is 10-14 uur door vulkanisch landschap lopen (denk Mordor uit Lord of the Rings). Maar wordt super gaag!!!
Het plan is nu om in Nelson alsnog te gaan skydiven.
We zijn rond uur of 4 aangekomen in een gratis campingsite midden in de bossen vlakbij Tongariro. We zijn een stukje gaan lopen naar een ravijn met een indrukwekkende rivier erdoorheen en hebben op de terugweg wat hout gesprokkeld.
Toen kwam de eerste poging om een kampvuur te maken en daar op te koken. Laten we het er op houden dat het maken van een vuur oefening vraagt (veel oefening) en uiteindelijk hebben we 'zonder' hulp van onze buurman een mooi vuurtje gemaakt. Lekker gebakken banaan met chocolade erop gebakken, damper gemaakt en als toetje marshmellows erop geroosterd. Niet slecht!!!! (Yamyam!!)
Nu gaan we vroeg slapen, want de wekker voor onze hike gaat morgen heel vroeg!! De wekker gaat om 4.45 en om 6.00 brengt een shuttle ons naar het startpunt van onze hike. Heb er zin in, maar vraag morgen maar hoe het met me gaat... (ik gok blaren, moe en spierpijn).

Truste en liefs,
Lex

• 06 Februari 2012 - 13:44

Pa Bolland:

Hola Chica´s ( je ziet mijns spaans gaat al komen). Het is nu maandag en morgen ga ik weer naar de vrieskou in Nederland. Vandaag voor het eerst beter weer en ik heb onder de dekens in de tuin gezeten. Wat jammer nou van dat sky diving. Jullie hadden je er zo veel van voorgesteld. Trouwens een plastic dopie op je koppie zal ook wel niet veel helpen denk ik zo. Gebakken banaan met chocola lijkt me niet goed voor de lijn.
    Zo te horen hebben jullie het nog steeds er gezellig. De tijd gaat snel of valt dat wel mee. Kus van je vader

• 06 Februari 2012 - 17:17

Mams:

oh wat een teleurstelling, geen skydive! Ben benieuw hoe de T-crossing is gelopen. Pa heeft al aangekondigd volgend jaar naar de warmte te willen, dus bereid het allemaal maar voor! Gaan we de tocht ook doen.....wel iets rustiger want 10 uur wandelen, daar heb ik zo mijn vraagtekens bij...! Hier nog steeds erg koud, pa en ik schelen zo'n 28 graden (das een doordenkertje). Binnenkort misschien de 16e Elfstedentocht.Donderdag komt je lief gezellig eten. kz mams