Jumping in the deep - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Jumping in the deep - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Jumping in the deep

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

13 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanmorgen konden we lekker een keertje uitslapen. Dat hield in dat ik tot 8.30 heb geslapen en de ladies het gelukkig langer volhielden. Maar een heerlijk rustig ochtendje was wel heel lekker.
Vervolgens een verkenningsexpeditie uitgevoerd in Queenstown. We wilden wat informatie ook weer opzoeken in het icenter over de komende dagen EN bungyjumpen. Ik wilde heel graag springen, ik kan natuurlijk niet onder doen voor me oom die dit vorig jaar heeft gedaan. Plus het leek me super gaaf om dit van de Kawarau Bridge te doen. Het is een sprong van 43 meter van een brug over een prachtig ravijn waar een geweldig mooie, krachtige rivier door loopt. Het is de plek waar ooit de eerst bungysprong is uitgevoerd door A.J. Hackett.
Dus gingen we naar die zaak en heb ik me alleen aangemeld. Ik met de bus mee naar de Kawarau Bridge en me possy achtervolgde me in onze campervan. Daar was ik toch wel behoorlijk zenuwachtig. Ik was al gaan skydiven, maar dat deed ik samen met Maaike, plus ik zat aan iemand vast die dat 10-15 keer per dag deed. Hier kreeg ik een elastiek om me benen gebonden en moest ik het toch echt zelf doen. Alhoewel ik betwijfel of die mannen me niet hadden laten springen...
In ieder geval was het bij aankomst tijd om me te wegen en in te delen. Op naar de brug. Het zonnetje scheen en het is er werkelijk prachtig. Ik was eigenlijk super snel aan de beurt en werd aan me benen ingesnoerd. Ik was ineens een stuk kalmer en zat te genieten van het uitzicht met Linkin Park op de achtergrond. Top!!
Mijn beurt om te springen, dus hobbelen naar het randje, waarbij je gezonde verstand zegt dat je het niet moet doen en daar sta je dan. Ik sprong!!! Het was geweldig!!! Echt weer zo gaaf! Je hebt eerst een korte vrije val om vervolgens geremd te worden door het elastiek. Ik kon het water niet aanraken omdat ik te licht was voor mijn gewichtsklasse (altijd leuk om te horen dat je te licht bent!). En dan denk je dat je er bent om vervolgens door het elastiek weer ophoog geveerd te worden en opnieuw te vallen. Cool!!!
Ben opgepikt door een bootje en kon weer veilig aan land klimmen. Ik kan trots zijn dat ik dat helemaal alleen heb gedaan!
Heb foto's gekocht en kreeg een t-shirt erbij als aandenken. Maaike heeft ook alles gefotografeert en Els heeft het gefilmd, echt tof (thanks meiden!)!
Toen terug naar Queenstown (ik mocht nog ff niet rijden ivm adrenaline overdosis) en beetje de stad verkennen.
Op de terugweg spatte er een steen op tegen onze ruit waar deze een behoorlijke ster heeft achtergelaten... Balen! Morgen maar even laten repareren, gelukkig dekt onze verzekering dit.
In Queenstown heb ik een nieuwe flightbag gekocht voor me backpack sinds me oude in L.A. was gejat. En we hebben heerlijk gedineerd bij de populairste burgertent van Queenstown, Fergberger! Een absolute must-do en de burgers zijn echt geweldig en huge! Super lekker en ik zat de rest van de avond overvol.
Toen de winkels dicht gingen zijn we naar een andere DOC camping bij Queenstown gereden, waar we gekampeerd stonden aan lake Moke tussen de schapen, paarden, eenden en een filmcrew. Verderop staan allemaal containers en is een filmcrew druk bezig, misschien wel voor The Hobbit.
Toen lekker met de girls aan de rum-cola met een boekje erbij om deze op te volgen met rum-cola en een filmpje.

Liefs en truste,
Lex

  • 14 Februari 2012 - 08:46

    Pa Bolland:

    Hoi Lex
    geweldig van je om te springen. Je kon niet achterblijven bij Wim. Het zal straks wel wennen zijn bij de bank. Geen adrenaline shots meer. Bljven jullie volgen en nog veel plezier PA

  • 14 Februari 2012 - 17:10

    Mams:

    Nou die gaat dus nooit jumpen, maar dat wist je je natuurlijk al. Wat een avonturen. Nou we genieten thuis heel veel van je verhalen. Valt me dat nou tegen van je medereizigers zeg! hahahahah
    En nu op naar het volgende.
    Hier alles goed.

  • 14 Februari 2012 - 21:50

    Lieske:

    Wow, wat een leuk reisverslag en hoe stoer!!! Geniet van jullie tijd daar!!!Veel liefs Lieske

  • 14 Februari 2012 - 22:31

    Carla:

    Te gek Alex ja dapper hoor die familie!

  • 15 Februari 2012 - 10:33

    Marian En Hans:

    Leuk om nu de verslagen van "anderen" ook te lezen.
    Zo te lezen hebben jullie het nog prima naar je zin en beleven jullie heel wat. Gr aan jllie alle drie

  • 15 Februari 2012 - 20:19

    Pa Bolland:

    Hoi Lex, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel vreemd dat je aan de andere kant van de wereld zit op je verjaardag. We kunnen nu even niet langs komen op de koffie. Die houden we nog tegoed van je. Geniet er maar lekker van en neem een lekker drankje namens ons. Heel fijne dag gewenst en veel liefs Pa & Ma

  • 16 Februari 2012 - 12:55

    Rieka En Jan:

    Hoi Alex,
    Van harte gefeliciteerd,maak er maar een leuke dag van.
    Wij nemen er hier wel een borrel op.
    Het is allemaal geweldig wat je meemaakt daar,ben er gewoon jaloers op.
    Geniet nog van je laatste week.

    Liefs Jan en Rieka.

  • 16 Februari 2012 - 15:37

    Hieperdepiep!!!!!!:

    wOW WAT EEN VAKANTIE....IK BEN ER EEN BEETJE BIJ....NOU MEID VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. HET IS ZEKER WEL GEK OM DAT EENS EEN KEERTJE IN EEN WARM LAND TE VIEREN. NOU PROOST DAN MAAR, MAAR DAT ZAL WEL LUKKEN WANT ZE HOUDEN DAAR WEL VAN EEN BIERTJE EN EN EEN BARBIE :) gENIET ER MAAR VAN X PATRICIA VAN LEEUWEN

  • 16 Februari 2012 - 15:40

    Patricia:

    Waar blijven die foto's ? hahaha
    Jammer hoor dat maakt je verslagen zo compleet. maar goed die zie ik nog wel een keertje, toch?
    Groetjes

  • 16 Februari 2012 - 21:26

    Familie SEBEL!!:

    Heey lieve Alex,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag namens Theo, Karen, Sidney en Shelley.
    We volgen je dagelijks via je blog en wat een geweldige reis ben je aan het maken, tis zo leuk om al je verhalen te lezen en zijn benieuwd naar je foto's

    Heel veel liefs van ons allemaal,
    De Sebelletjes (L)

  • 16 Februari 2012 - 22:07

    Carla En Wim:

    Happy Birthday!
    Hartelijk Gefeliciteerd

    Al het goeds voor jarige Alex!!!
    @@@@@@@@@@@@@@@

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 33129

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: