Fiordlands and kayaks - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Fiordlands and kayaks - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Fiordlands and kayaks

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

15 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen heb ik voor de meiden een lekker ontbijtje gemaakt! Scrambled eggs met bacon en kaas. We moesten immers goed gevuld en fit zijn voor vandaag.
We zijn doorgereden naar Milford Sounds waar we onderweg spectaculaire uitzichten van bergen, meren en watervallen zagen. We zijn beland in de fjorden. Het is hier prachtig! Ik heb een beetje een off-day, combinatie van dingetjes maar dat hoort er bij. Neemt niet weg dat vandaag weer super cool wordt.
We moesten ons om 2 uur melden bij de lodge.
Bij de Lodge (waar we belachelijk 'veel' geld moesten betalen voor een parkeerplaats) konden we lekker gebruik maken van de faciliteiten, dus een lounge, keuken, toilet en douche!
Om 2 uur werden we opgepikt door Marissa. Super vrolijk en aardig en zij was onze gids vandaag. Vanaf Deep Water Basin zijn we gaan kayakken naar het einde van de Milford track. Onderweg hebben we de meest coole pinguin ooit gezien van misschien 3 meter afstand. De geeloogpinguin heeft hele stoere gele wenkbrauwen en was lekker in het zonnetje aan het chillen naast onze kayaks. Echt zo grappig om te zien!
Bij aankomst op de track een gave wandeling van ongeveer 3 uur op de track gemaakt waar we geweldige rivieren, regenwouden, meren en watervallen hebben gezien. Onze gids had biologie gestudeerd en kon ons veel vertellen over de dieren en planten die we tegen kwamen. Super leuk!
Zo is er een soort duif (kawarau) die in dat woud woont en ieder jaar eet ie alle besjes van een bepaalde boom van de grond, om vervolgens stomdronken tegen alle bomen aan te vliegen omdat die besjes veel alcohol bevatten. Of in Marissa's woorden: the clumsy bird.
Ook nog een Kauwa gezien die voor ons op het pad sprong, dat is een soort kiwi-look-a-like.
De tocht was echt heel leuk en best leerzaam.
's Avonds hebben Maaike en Els eigengemaakte pizza's gemaakt! Heel stoer!! De pizza met bacon, kaas en ananas was erg lekker.
Lekker douchen en nog wat gehangen in de lounge en toen heerlijk naar bed.
Als jullie ooit de kans hebben om een fjordenlandschap te bezoeken, zeker doen want het is geweldig mooi! We hadden ook mega mazzel, want het was echt een geweldig mooie zomerdag. En dat terwijl het in Fiordland zo'n 350 dagen per jaar regent!

Liefs en truste,
Lex

• 17 Februari 2012 - 05:39

Mams:

Weer een super cool reisverslag. Harstikke leuk om je(jullie) zo te kunnen volgen. Hier alles goed. Pa start nu met Spaanse les. We tellen af naar 21-3, mar de cristal here we come!! Kz

• 17 Februari 2012 - 21:29

Carla:

Daar hebben wij alleen kou en regen gehad en veel zandvlooien Dus daar had ik ook een offday maar.....de natuur was geweldig!!!!

• 18 Februari 2012 - 13:32

Nicole:

Hi Alex beter laat dan nooit. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een verhalen! Ik had even weinig tijd om je verslagen te lezen namelijk Roger Federer speelt in Ahoy ben er deze week al 2 keer geweest en kaartjes gewonnen voor vanavond. Voor mij de sensatie! Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad. Dikke kussen fam. damen