Happy Birthday!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Happy Birthday!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Happy Birthday!!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

16 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Ik ben jarig vandaag!!!! 25 jaar, voor het eerst van mijn leven in de zomer en in het geweldig mooie Nieuw Zeeland met mijn vriendinnetjes!!! Hoe kun je je verjaardag nou nog specialer maken?!
Vanmorgen vroeg op, want we gaan een kayaktocht maken door Milford Sounds. Maar eerst tijd voor mijn verjaardagsbadge waar ik verplicht de hele dag mee moet lopen. Hij is groot, roze met paars en er staat 'Happy Birthday' op, niemand die het nu nog kan missen (dat was vast het plan van de meiden, ze wilde me eerst met een hoedje laten lopen maar kregen medelijden).
Toen lekker ontbeten en verzamelen voor de pick up van het kayakavontuur. Onze guide was een zeer (zeer, zeeeer) enthousiaste man die Adam heet en ons uitlegde wat er ging gebeuren. Na de gebruikelijke risicoverklaringen konden we vertrekken naar Deep Water Basin, waar we weer zouden starten. Uiteraard bij aankomst kregen we (voor de 2e keer) de uitleg van hoe een kayak werkt (niet met een motor blijkt). En toen was ook gelijk iedereen op de hoogte van me verjaardag (remember: badge). Kreeg een dikke verjaardagsknuffel van Adam en hij beloofde nog iets speciaals met kayakken, voordat hij ons in de rare kayakoutfit aankleden. Al die lagen en een regenjas, pfff best warm met 25 graden en zon! En dan zijn we nog niet eens aan het roeien...
Onder de uitleg vloog er nog ern helicopter laag over met een stuk of 5 gigantische herten eronder. Blijkbaar is dat goedkoop vlees en zijn er veel herten.
Ik ging een kayak delen met Els en Maaike ging op jacht naar een man met prospect (slaagde deels).
Eenmaal op het water kregen we nog meer uitleg en moesten we alle kayaks zij aan zij leggen en vasthouden. Alles leuk en wel, maar blijkbaar kwam toen mijn verjaardagsverassing! Ik mocht even demonstreren dat dit de stabielste manier van groeperen was, door mezelf los te koppelen van de kayak en te gaan staan, om vervolgens over alle 11 kayaks heen en weer te lopen. Grapje zeker?!
Niet dus, en ik heb het gedaan!!! Was inderdaad stabiel en ik ben droog gebleven. Onder mijn wandeling over kayaks kreeg ik zelfs een verjaardagsliedje!!! Zo kun je ook je birthday vieren! Zeker sinds er op de achtergrond een zeehondje aan het zwaaien en spelen was. Hoe cool!!
De kayaktocht was geweldig mooi. Bij een 165 meter hoge waterval gevaren en gekeken, langs de fjorden gevaren, een pinguin opnieuw gezien en onze andere gids Kat vertelde ons veel achtergrond en Maori legendes!
Zelfs toen we even in het water aan het staren waren (je kon tot de bodem zien) heb ik een grote haai gezien!!! Recht onder onze boot en echt huge!! Je raad het al, mijn zwemplannen waren per direct geannuleerd ookal was het een bodemvoeder en geen menseneter. Dat ding was net zo groot als ik ben! No thanks!! Al moet ik zeggen, wow!!!
Kayakken is trouwens best heftig op je armen en vond het niet erg dat we na 3 uur weer lekker klaar waren.
Terug naar de camper, waar we bij de lodge nog even lekker konden douchen en optutten (dat was best even geleden, dat optutten!).
Toen alles opgeruimd en weer onderweg.
Op de weg terug weer een pitstop gemaakt bij Te Anau waar we, je gelooft het niet, een echte verjaardagstaart hebben gekocht (chocolade!!!). Ik kreeg van de meiden zelfs kaarsjes om uit te blazen!!! Hoe te gek zijn mijn vriendinnetjes!! Thanks girls!!
De taart was trouwens super lekker, echt een overdosis choco, zeker sinds we een hele voor met z'n 3-en hadden... Zijn op dag 1 tot de helft gekomen! Ik zou ook nog een kadootje krijgen die ik had uitgekozen in Kaikoura, maar sinds we dat gedeelte door de chocoladehigh een beetje waren vergeten kreeg ik die iets later (als in mijn verjaardag in Nederlandse tijd in plaats van NZ-tijd). Ik heb een hele mooie traditionele Maori-ketting gehad met een echt pounami-hanger (jade oftewel greenstone). Super mooi!!!
Nog 1 stop in de fjorden gemaakt waar we bij een uitzichtpunt op het dak van onze campervan (zit in de verzekering) zijn geklommen en een foto hebben laten maken. (Voor de mensen die wachten op de foto's, deze volgen nog. Ik kan ze hier niet inladen)
Onderweg naar Dunedin genoten van het mooie uitzicht en wat woordspelletjes gedaan. En als we geen woordspelletjes deden, blèrden we mee met de muziek.
We hadden het plan om in Dunedin lekker uit eten te gaan om mijn B-Day te vieren, echter kwamen we wat later aan dan gepland en waren de keukens al gesloten. Er was echter wel een speciale burgertent open waar we een geweldig lekkere maar aparte burger op hebben. Het was een burger van hertenvlees (ze hebben hier veel hertenboerderijen) met wasabimayonaise en nog meer lekkere dingetjes. Toppie!!
Dunedin is trouwens een grote stad met een eigen universiteit, wat zich uit in een gezellig centrum met veel barren, restaurantjes en winkels. Echt heel leuk, maar wel beetje wennen na al die rust en ruimte.
We zijn met de camper een half uurtje buiten de stad gereden naar het puntje van een schiereiland tegenover Otago Peninsula, waar we op de parkeerplaats zijn gaan overnachten met een strand die we met de pinguins moeten delen (de pinguins waren niet thuis). Hier heerlijk overnacht, het was een topdag!! En slapen met de zee letterlijk naast je camperdeur is altijd goed.

Ik heb trouwens even internet gehad en heb zoveel berichtjes gehad via waarbenjij.nu, facebook, hyves, mail, sms, whatsapp en ga maar door!!! Was heel speciaal die allemaal hier te ontvangen, echt geweldig! Lieve familie, vrienden en ook zeker collega's, super bedankt!!! Heel lief allemaal.

Liefs en truste,
Lex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 33139

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: