Some nature and a table for three - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Some nature and a table for three - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Some nature and a table for three

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

17 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

We konden vanmorgen heerlijk uitslapen, wat bij mij altijd inhoud dat je onbedoeld vroeg wakker bent. Maar je voelt je dan in ieder geval uitgeslapen.
We waren gister in het donker aangekomen op de plek waar we sliepen. Dus was het een verrassing hoe het er uit ziet in het licht. Echt heel gaaf!
Ik heb nog wat mooie schelpjes gezocht op het strand en we zijn gezellig gaan ontbijten. Op het menu stond: chocoladetaart!!! Ik kon het zo op de ochtend nog niet aan, maar de meiden wel.
In het centrum nog even bij de library gebruik gemaakt van het internet om al jullie berichtjes te lezen en me vluchtgegevens te controleren.
Toen vertrokken naar het centrum van Dunedin, waar we weer een icenter hebben opgezocht voor wat informatie over de omgeving. In eerste instantie zouden we ook naar de Cadbury fabriek gaan, maar met onze overdosis aan choco was onze trek in de chocofabriek een beetje verdwenen. Dus op naar de Otago Peninsula! Een mooi schiereiland met zowel kliffen als stranden. Daar hebben we nog wat zeehondjes gezien, verschillende soorten vogels waaronder een grote meeuwenkolonie en shags, er zitten ook pinguins en het is de broedplaats van de albatros. Die laatste 2 hebben we niet gezien, sinds je daar weer voor moest betalen en we de albatros al hebben gezien in Kaikoura en morgen naar Oamaru vertrekken voor de kleine blauwe pinguinkolonie. Maar we hebben er heerlijk rondgereden, wat gelopen en lekker op het strand gehangen. Al met al, een heerlijke luie dag.
Terug in Dunedin hebben we eerst een lekker bakkie gedaan bij de Starbucks (wat mis ik die in Hellevoet) en wat rondgelopen langs de velen winkels. Toen een terrasje in het zonnetje gepakt waar we weer een ander Nieuw Zeelands biertje hebben geprobeerd. Om vervolgens heerlijk uit eten te gaan in een gezellig restaurantje voor me verjaardag, sinds dat gister niet was gelukt. Daar heb ik een heerlijk lamsfiletje met kumara puree besteld. Thuis eet ik echt nooit lam, maar hier hoort het er toch wel een beetje bij. Was lekker!! We hebben hier trouwens veel kumara, pompoen en advocado op. Dat kun je hier echt overal wel kopen.
Na afloop weer terug gereden naar ons 'kampeer'plekje van gister om daar met de meiden nog een filmpje te kijken en weer in slaap gesust te worden door de zee.

Liefs en truste,
Lex