The early bird has fish and kane - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu The early bird has fish and kane - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

The early bird has fish and kane

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

31 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vanmorgen werd ik super vroeg maar heerlijk wakker! Het slapen op een boot is een heerlijke manier van wiegend door de golven is slaap vallen en wakker worden. Ik ben om 6 uur lekker beneden gaan zitten met een bak thee staren naar alle vissen in het water, want het was zo helder dat je best diep kon kijken en alle visjes kon zien.
Voor het ontbijt, toen de zon net over de eilanden en heuvels kwam, zijn Maaike en ik zelfs nog gaan zwemmen!!
Als ontbijt warme porridge met fruit en cerreal (we praten hier ook met elkaar heel veel engels, en je blijft er een beetje in hangen, dus excuses voor alle engelse woorden).
Toen zijn we lekker gaan varen langs een deel van de 200 eilanden waar de Bay of Islands uit bestaat.
We gingen ergens voor anker en zijn bij de rotsen met alle vissen gaan snorkelen. We waren op jacht naar mosselen en kane (spreek je uit als kenna en is een soort zee-egel). Kane hebben we veel gevangen, mosselen zaten in een te sterke stroming.
Na dat avontuur zijn we voor anker gegaan bij een prachtig eiland waarvan ik de Moari naam niet kan uitspreken of onthouden, maar het betekende eiland van paradijs. Een prachtig eiland met een hoge look-out op een top van een berg/heuvel met prachtige stranden en in het midden nog een geweldig mooie lagoon. We hebben naar de top gewandeld en hadden een geweldig uitzicht op de eilanden en hebben heerlijk geluncht op het strand. Na wat zwemmen zijn we terug naar de boot gekayakt en zijn we richting vaste land vertrokken. Tijdens de tocht terug heerlijk genoten van de zon en het uitzicht en Maaike en Els vonden het tijd om weer wat nieuws te proberen en Alex moest verplicht mee doen. Dus gingen we de zelf gevangen kane eten. Laten we het er op houden dat het absoluut niet mijn cup-of-tea is en dat ik trots ben dat ik het doorgeslikt heb. Je moet het vergelijken met kaviaar en je eet het rauw.
Helaas kwam ook aan dit tripje een einde maar het was echt geweldig!!
Toen we weer bij ons campertje waren zijn we weer langzaam op de weg terug gegaan, want dit was het noordelijkste wat wij gingen doen. Nu op weg naar Waitomo, naar de glow-worm caves!!
De trip duurde de rest van de dag, maar de scenery was amazing!!! We zijn in Hamilton gaan eten, fish and chips en hebben op een rest stop geparkeerd en overnacht. Het enige wat een rest stop is, is een parkeergelegenheid zonder faciliteiten aan de wegen en routes. Duss geen douche en geen toilet!! Kortom dat is hurken!!! Wat een luxe heb ik straks als ik thuis kom en ik heb me mooie nieuwe toiletten!! Maar voor hier is het makkelijk en geen probleem. Waar ik het meest aan moet wennen is dat we soms 2-3 dagen geen douche zullen hebben en ons wassen in de zee en de beekjes enzo. Maar ach, alles went!!
Nu zitten we lekker met een biertje en onze dvd speler in onze camper met zn 3-en een serie te kijken en gaan we zo lekker pitten. We zijn nog maar zo'n 30 km van Waitomo en gaan morgenochtend een 3 uur durende excursie door de ondergrondse grotten doen. Ben heel benieuwd!

Liefs en truste,
Lex

  • 01 Februari 2012 - 06:11

    Mams:

    Nou lieverd, je begrijpt het wel..was zo gewend aan je dagelijkse verslagen, dat ik wat bezorgd begon te ...heerlijk te lezen dat alles goed gaat met de bunch!! Hier alles goed, erg koud minus 10, oma heup gebroken, zaterdag geopereerd en dinsdag alweer naar het verpleeghuis. We hebben mdecristal geboekt, Yezz 3 weken!! Met veel plezier blijf ik op de hoogte van jou/jullie wel en wee, kzzzzmams

  • 01 Februari 2012 - 17:00

    Vera:

    Jeej meid, wat een verhalen. Ik dacht vandaag ik zal eens kijken wat ze allemaal beleefd, maar ben al een uur aan het lezen ;-). Het klinkt allemaal super tof, have fun!! Groetjes Veer

  • 01 Februari 2012 - 22:22

    Carla:

    Wij vonden de glimwormengrot in Waitomo geweldig.Wel zingen in de cathedral voor de akoestiek. Jullie doen het wel stukken primitiever dan wij, petje af!

    Nog veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 32933

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Our Honeymoon

24 Januari 2012 - 24 Februari 2012

New Zealand Adventures

Landen bezocht: