A mad ranger and some seals - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu A mad ranger and some seals - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

A mad ranger and some seals

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

09 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen zijn we om 7 uur gewekt door een geirriteerde ranger die ons kwam melden dat we daar niet mochten kamperen.
We lagen heerlijk in ons bedje te snurken toen we geklop op de bus hoorde waarop Els reageerde met d'r slaapkoppie 'Doe alsof je slaapt!'. Ehmz ja, ik denk dat het zijn bedoeling was ons wakker te maken...
Niet de meest vriendelijke ranger, maar goed we waren natuurlijk ook illegaal aan het wild kamperen. Niet dat hij hoefde te weten dat we dat bewust deden.
Daarop moesten we vertrekken en hebben we onze weg vervolgd naar Blenheim.
Daar informatie over de komende activiteiten ingewonnen bij een icenter en weer boodschappen gedaan voor de komende dagen.
Net buiten Blenheim hebben we een hele belangrijke stop gemaakt bij een truckstop met, let op!, douches!! Het was weer ff geleden en na de hike van gister voelden we ons allemaal ontzettend goor.
Gewapend met shampoo, conditioner, douchegel enz was het tijd om ons lichaam grondig te onderhouden met lekkere lotion en creme na afloop. Wat was dat lekker!! Een goede warme douche!!!
Lekker opdrogen in de zon met bak koffie na en de dag kan niet meer stuk.
De weg naar Kaikoura was weer een heel ander landschap, maar ook weer geweldig mooi en toen we bij de kust aankwamen waren we helemaal onder de indruk!
Helder blauw gekleurde zee met een zwart strand aan de ene kant en heuvel en bergen aan de andere.
We zijn naar Omahau point gereden waar een grote sealkolonie te vinden is. Zo leuk om zo dichtbij de zeehonden te komen en ze te zien zwemmen, zonnen en spelen. Het was een hele grote groep met ontzettend veel jongen. Echt geweldig! Je wil maar niet weg. Echter nadat we hun broedplaats bij een mooie waterval. Hadden gezien vervolgde onze weg naar Kaikoura, sinds we daar nog wat dingen moesten regelen voor morgen!
Morgen gaan we namelijk 's ochtend zwemmen met 200 tot 400 dolfijnen (hoe ontzettend gaaf!) en in de middag met een boot naar de walvissen!!! Ik kan haast niet wachten, dit wordt zo leuk!! Ze hebben niet al te best weer voorspelt, wat wel jammer zou zijn, maar we hopen het beste. Immers was het vandaag ook geweldig mooi weer.
Nu staan we in een natuurgebied (waar we wel mogen kamperen) en gaan we zo weer lekker eten koken. Heerlijk Nieuw Zeelands biertje erbij en misschien vanavond filmpje koken.
This is the good life!!

Liefs,
Lex

• 10 Februari 2012 - 13:39

Miranda:

hoi Alex,
    echt super om je verhalen te lezen, jullie hebben het fantastisch volgens mij. lekker genieten, doe ik ook van je verhalen.
    gr. Miranda

• 11 Februari 2012 - 21:51

Carla:

Wat een feestje tot nog toe! Niet vergeten te bungeejumpen! Nog heel veel plezier kus!