A legal stay - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu A legal stay - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

A legal stay

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

11 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Eindelijk wat langer geslapen vanmorgen!! Was er wel beetje aan toe, want had het gisteravond echt gehad. Maar ach, is nu dus weer goed!
Lekker op ons gemak ontbeten bij de Mac! Daar hebben ze hele lekkere koffie (oké het is geen Starbucks, maar toch) en een lekkere bagel met ei. Doen ze echt niet slecht.
Toen de camper weer wat opgeruimd en met boodschappen aangevuld en langzaam op weg naar de gletsjers.
Onderweg zijn we nog gestopt bij Hokitika. Leuk dorpje. Daar bij de lokale Jade bewerkers gezien hoe ze deze omvormen tot kettingen en dergelijke en lekker in de winkeltjes gesnuffeld. Niks gekocht! Maar leuk gekeken.
Inmiddels hebben we een grotere drankvoorraad in de auto dan daadwerkelijk voedsel (namelijk bier, wijn en rum), maar ook dat is backpackerstyle!
In de middag aangekomen bij de Franz Joseph Glacier, waar we in het dorp (let op!) een legale boeking bij een campingsite hebben gemaakt. Een luxe! Want we hebben hier beschikking over een wasmachine, droger, internet, elektra, toilet, douche, keuken, tv, hottub en sauna!!! Dit gaat een heel leuk avondje worden.
Op dit moment zitten alle wasjes in de wasmachine en gaan ze zo in de droger. Daarna gaan we pancakes maken!! En als avond hebben we cola en rum gepland, met een bezoek aan de hottub en sauna. Heerlijk relaxen dus.
Misschien nog even internetten, boekje lezen en filmpje kijken, maar 1 ding is zeker... Dit wordt een heerlijk avondje!
Mag ook wel, want morgen wordt een pittige hike op de Fox Glacier, maar lijkt me wel heel indrukwekkend om het ijs te beklimmen.

See ya later alligator, ik ga aan de rum-cola!!

Liefs,
Lex