Hello Paradise!! - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Hello Paradise!! - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Hello Paradise!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

11 Mei 2015 | Cook Eilanden, Rarotonga

We zijn aangekomen in paradijs.
Rarotonga heeft wel 1 hele landingsbaan. Ik heb nog nooit zo snel mijn bagage ontvangen en door douane gekomen. Ideaal!
Overigens als er geen vliegtuigen landen wordt de baan gebruikt door wielrenners om te trainen .
De zon schijnt, een oude man met een ukelele speelt een tropische liedje vanuit een hoge stoel in de aankomsthal en we worden ontvangen met een bloemenkrans en een flesje water door een vriendelijke Moari dame. I love it already!!
We werden daarna naar oms resort gebracht (Sunset Resort), waar we vanuit ons bed prachtig uitzicht op het zwembad hebben en slechts 20 meter langs een mooi pad, nog een zwembad, door een tuin en langs een papegaai, uitkomen bij het mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien .
Wit strand, palmbomen, een strook lagune ontstaan door een rif wat verderop met water wat zo doorzichtig is dat het glas lijkt maar een prachtig lichtblauwe kleur heeft. Zo bizar mooi. Het lijkt alsof je zelf in een ansichtkaart wandelt.

Rarotonga is niet zo heel erg groot, maar wel het grootste en hoofdeiland van de Cooks. Hier wonen dan ook de meeste mensen.
Er gaat één weg over het hele eiland en deze loopt in een cirkel langs de kust (het eiland is ook cirkelvormig).
Omdat we hier ook maar 1 dag zijn en het meeste wilden zien hebben we scooters gehuurd om op ons gemak het eiland te verkennen.
Als je het hele eiland achter elkaar rond rijdt doe je daar denk ik 1,5 uur over. Je kan ook het binnenland in, maar dat is voornamelijk oerwoud en de paden zijn veelal alleen geschikt voor jeeps, mountainbikes of het zijn hike-paden.
Dus wij op de scooters het eiland rond! Heerlijk!!
Avarua, de hoofdstad is nog kleiner dan Oudenhoorn. De kust is overal prachtig, maar de stranden bij Muri zijn het mooist, omdat daar de lagune groter is door de drie bijgelegen eilandjes. Hier hebben we dan ook heerlijk gezeten in een strandcafé en geluncht.
Als je 30 meter landinwaarts van de kust gaat kom je eigenlijk al in het tropische oerwoud waar heel het binnenland uit bestaat, wat weer zijn eigen schoonheid heeft. We hebben daar nog één van de weinig 'verharde' wegen landinwaarts genomen om naar de waterval te gaan.
De meeste mensen wonen hier aan de kust, en daar van de meeste ook direct aan het strand of de kust. Wat een voorrecht om elke dag zo te ontwaken!! Ik ben jaloers.
Het is ook helemaal niet druk met toerisme. Op sommige stranden liggen misschien een aantal mensen. Je komt wat snorkelaars tegen, wat paddleboarders, maar het is heerlijk rustig. Op sommige delen zie je dan weer niemand voor tijdje.
En ik geloof dat de meeste toeristen die hier zijn Kiwi's zijn die hier hun vakantie vieren. Dus ik heb nog een voordeel ontdekt aan het wonen in Nieuw Zeeland!

Je komt hier aan en alles geeft en straalt een rust af. De klokken in ons resort hebben alle cijfers door elkaar staan zodat het bijna onmogelijk is om de tijd te lezen. Er staat dan ook op 'who cares!'
Er rijden 2 buslijnen over het eiland. Ze hebben geen bestemmingen, maar heten 'Clockwise' en 'Anticlockwise'. Moest zo hard lachen toen ik de bus voorbij zag rijden. Hilarisch toch!

We hebben zo grotendeels van de ochtend en middag rondgereden en ik denk wel grotendeels van Rarotango verkent. Daarna zijn we op ons prachtige resort op het strand gaan liggen. Ik had een piña colada, en lag heerlijk in me hangmat tussen 2 palmbomen te genieten van het uitzicht. It was a perfect day!!
Sunset Resort heeft z'n naam omdat het aan de strandkant ligt waar de zon ondergaat.
Dus na het douchen zijn we samen in de hangmat gaan kijken naar de zonsondergang. Super mooi en romantisch (we hadden nu een fruit margerita), om daarna heerlijkin het restaurant te eten. Was echt bizar lekker!! Roland had Mahi Mahi (serieus, Ro kiest vrijwillig vis!) en ik genoot van een slow roasted pork belly. Culinaire hoogtepunten!
We zijn nog heel even een stukje gaan rijden op de scooters en omdat het hier zo helder, schoon en goed donker wordt konden we zelfs de melkweg heel duidelijk zien. Zoveel sterren!! Zo mooi!

Nu in ons mooie kamertje slapen en morgen naar een nog mooier eiland. Alhoewel ik me dat op dit moment bijna niet voor kan stellen.
Ben verliefd op deze plek op aarde.

Loving it!

Alex