A new paradise - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu A new paradise - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

A new paradise

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

19 Mei 2015 | Thailand, Ko Samui

Oké waar was ik gebleven...
Owja we zitten nog in het Transit Hotel op Singapore Airport (ik schrijf de meeste stukken de dag erna, maar soms voelt het al zo lang geleden).
We hebben nog wel lekker een uurtje of 5 kunnen slapen en het is 4.00 als we uit het hotel gaan. We wilden beiden niet nog betalen voor extra uren, plus op zich voelen we ons best fit en opgewekt. Dus nog ongeveer 3 uur te gaan tot we weer kunnen boarden.

We ontbijten wat en Alex gaat op zoek naar een bak koffie.

Verder slenteren we wat rond op het vliegveld en kijken naar de mooie tuinen en koi-vijvers die er zijn. Op zich genoeg te doen, plus gewoon wifi. Serieus de wifi is daar stabieler dan thuis .
Er zijn veel shopjes, en tegen half 6 gaan de meeste ook open. Dus we neuzen wat en Ro koopt zowaar een boek!! Dan Brown - Inferno (engelstalig). Nou ben benieuwd .

Om 7.20 konden we weer boarden, dit keer bij Silk Air, in een relatief klein vliegtuig. De grootste was nog steeds die van Virgin en de kleinste van Air Rarotonga.
De vlucht was eigenlijk heel kort en na 1.30 uur vliegen (en nog ontbijt aan boord), landen we op Koh Samui.

Eerste wat opvalt, het is hier goed heet. De temperatuur is elke dag zo'n 35 graden, de gevoelstemperatuur is echter zo'n 48 graden. Maar goed dat dit het inactieve deel van de honeymoon is.

De customs en het oppikken door de chauffeur gaat vrij snel en we zijn zo'n uurtje later onderweg in een auto (met airco!) naar Lamai, waar ons resort is. Zo'n 30 minuten van de airport en Chaweng.

We komen aan en we kijken onze ogen uit.
De koffers worden door een sterke Thai meegenomen en direct naar onze kamer gebracht en wij krijgen een ijskoud vruchtendrankje bij de ventilator in de receptie om ons in te checken.
Een half uur later kunnen we onze kamer, zei ik kamer, ik bedoel suite in!
Wat een prachtige suite, groot bed, ensuite luxe badkamer, staat vers fruit voor ons klaar en prachtig balkon met uitzicht over de tuinen en een van de zwembaden.

Alles is hier prachtig ontworpen en in detail verwerkt.
Hier gaan we ons prima vermaken.
We besluiten deze dag lekker bij het benedenzwembad te liggen met uitzicht op zee. Zodra ons glas water op is komt er een vriendelijke jongeman langs om het bij te vullen met ijswater. Ook zijn de gerechten en snacks van de hoogste klasse. Ze hebben hier zowaar een sterrenchef in dienst!!!

Na wat luieren en veel afkoelen in het water, frissen we ons aan het einde van de dag lekker op om ons klaar te maken voor de Thaise avondfeest.
We krijgen echt een verrukkelijk thais buffet (echt bizar lekker!) onder het genot van live muziek en dansoptredens in de traditionele Thaise stijl.

Uiteraard ben ik aan het einde weer de pineut om mee te dansen. Maar agh stiekem vind ik dat ook altijd wel leuk. Ik ben alleen net een reus in vergelijking met die Thaise mannen en vrouwen!!

Dag 1 zit hier erop, maar agh nog 11 te gaan !!
Denk alleen wel dat de verslagen de komende tijd wat saaier worden alvast mijn excuses.

Talk to ya later!

Kus,
Alex

• 21 Mei 2015 - 09:10

Fred Bolland:

Hoi Lex& Ro Zijn jullie met een tussenstop van Sidney naar Thailand gegaan? Via Singapore ? Moest je daar wachten?

• 21 Mei 2015 - 16:14

Alexandra Bolland:

Ja klopt. Sidney was echt een bestemming en hebben we dan ook een citytrip van gemaakt. Singapore was alleen een overstappunt. We komen er op de terugweg nog een keer en dan blijven we 2 nachten en gaan we dus echt door customs en de stad in om die te verkennen.
    Nu waren we niet eens van het vliegveld gekomen. Zoals Ro zegt, geen paspoortstempel. Xxx