Zweten als een.... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Zweten als een.... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Zweten als een....

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

21 Mei 2015 | Thailand, Ko Samui

Jeetje wat is het hier warm.
Niet zo raar als we op de apps steeds waarschuwingen krijgen dat het weliswaar 35 graden is, maar dat de gevoelstemperatuur bij de 50 graden Celsius ligt.

Het is maar goed dat we niet de behoefte hebben veel te doen. Dus ook vandaag brengen we weer door bij het strand, zwembad en de bar.
Je dommelt wat, je ligt veel in het water en we lezen boeken. We? Ja we, want Ro heeft het helemaal naar z'n zin in het eerste boek wat hij leest na zijn schoolperiode.
Ik ben overigens bezig met het boek van Stephen Hawking. Volgens mij heet het 'The Theory of Everything'.
Ik heb nog nooit zoveel geleerd en begrepen over natuurkunde en scheikunde. Die man is niet alleen briljant, maar ook super grappig en kan alles super goed uitleggen. Ik begrijp zowaar de basistheorie van quantumfysica, stringtheorie en relativiteitstheorie. Super interessant! Echt een aanrader!

Aan het zwembad wordt er weer goed voor ons gezorgd. Ijswater, fruitspiesjes, we nemen zelf wat cocktails en wat te eten.
Ik word alleen wat rusteloos in de middag en vraag aan Ro of we misschien wat kunnen doen.
Ik ben gewoon niet meer gewend om zoveel te niksen en relaxen.

Dus we kleden ons om en frissen ons op en pakken om 17.00 de shuttle naar het stadje lamai, wat 5-10 minuutjes verderop is.
Het is echter nog steeds super warm. Dus als we een stukje lopen over het strand, weten we gelijk weer waarom dit misschien niet zo'n briljant idee was . We zijn letterlijk doorweekt van het zweet.
Na de wandeling naar de oma en opa rotsen (ze lijken op een penis en vagina) lopen we over het strand weer terug de stad in (totaal doorweekt en oververhit) en gaan even bij een bar afkoelen.
We zitten daar wat onder de ventilators wat bij te komen. Alex met d'r Blue Hawaii cocktails en Ro met zijn Singha.
Ze zijn hier echter niet scheutig met de alcohol in de cocktails en Ro heeft enorm veel lol als ik nogal tipsy verder over de straat wandel.

We eten wat in de stad bij een vleesrestaurant (Butcher's) wat eigenlijk nog super lekker en goedkoop was. Prijzen in de stad zijn ongeveer de helft van in het hotel. En we komen de twee Canadese dames tegen die ook in ons resort zitten.
Uiteindelijk wel even lekker eruit en we konden een taxi terug delen met de Canadese.
Wel konden we opnieuw douchen .

Heb overigens nog niet kunnen shoppen. Denk dat dat zeker nog wel komt .

Xxx
Alex