Angthong - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Angthong - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Angthong

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

26 Mei 2015 | Thailand, Ko Samui

We gaan een uitje doen vandaag.

Ik heb vaker gelezen dat het Angthong Marine Park erg mooi is en je een keer gezien moet hebben. Dus off we go!!

We worden in de ochtend vroeg opgehaald door de taxi en gebracht naar de 'haven' (strandje) waar de boten vertrekken naar de diverse eilanden.
Er was gezegd dat er ontbijt bij zat, wat misschien ook wel zo was, maar dit bestond uit een kaakje en een banaan voor het boarden van de boten.
We hadden gekozen voor een speedboot dagtocht en zaten met 20 anderen op een redelijk grote speedboot.

So far so good. We zitten voor in de kuip en de zee is best ruw vandaag, waardoor we wel wat klappen te verduren krijgen. Wat op zich prima is. We kunnen best wat hebben en ik vind het wel leuk weer eens op zee te zijn. Het is ongeveer een uur varen naar het eerste eiland waar we gaan snorkelen.
Wat wel wat minder was, was dat we dat gedeelte van de boot deelden met luidruchtige en drukke russen. Types die al snel op Ro's zenuwen werken.

De eerste bestemming met snorkelen was wel leuk. Maar lang niet zo mooi als de Cooks. En ook het toeristische viel ons tegen, want niet alleen ons boot lag er om te snorkelen, maar nog 5 anderen. Hierdoor was je met 100 anderen op hetzelfde stukje aan het snorkelen...
Maar goed het voorspelde de rest van de dag.

Begrijp me niet verkeerd. De eilandjes en het water is erg mooi. Wat dat betreft zijn we misschien nu wat verwend en moeilijk te imponeren.
Maar het was ook super druk en toeristisch. Hierdoor verliest het naar mijn mening zijn authenticiteit en aantrekkingskracht.

We hebben wat gehiked, lekker geluncht en gezwommen.
Als laatste gingen we kayakken.
Het moest echter al vrij snel ingekort worden. Nog geen 10 minuten later gingen we rechtsomkeerd omdat er een zomerstorm aan kwam.
We waren nog maar net terug in de speedboot toen de kraan open ging en we met de storm terug gingen.
Maar agh het is maar water, en het was nog steeds warm.
Vond het zelfs best lekker!!

Rond 17.00 uitgeput en moe weer terug. We waren er weer een dag uit. Maar als we het niet hadden gedaan, hadden we niet veel gemist. Maar dat weet je ook pas achteraf (en we zijn verwend).

Goodnight!

Love,