Sun, massages, swimming & some cocktails - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu Sun, massages, swimming & some cocktails - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Alexandra Bolland - WaarBenJij.nu

Sun, massages, swimming & some cocktails

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Mei 2015 | Thailand, Ko Samui

Wakker worden in onze suite... Noop geen straf !!
We worden nog steeds iedere dag wel heel vroeg wakker, maar op zich hebben we er geen last van. Gewoon nog paar keer omdraaien en sinds ook vandaag weer het programma een hoge chill en relax factor heeft, I'm not worried.

We beginnen de ochtend met een heerlijk ontbijtje.
Hier werkt dat als volgt.
Je wordt naar je tafel gebracht door de vriendelijkste dames. Je tafel kijkt uit over het strand en ook de eetzaal is prachtig ingericht.
Je wordt gevraagd of je thee of koffie wilt en je krijgt dit in een potje geserveerd.
Vervolgens krijg je een menu waarbij je uit tientallen opties kan kiezen. Gezond fruit met yoghurt, zelfgemaakte muesli, eieren in alle mogelijke vormen van benedict naar scrambled, french toast, blueberry pancakes en ga zo maar door. En alles bereidt door het sterrenteam. Echt zalig!
Maar dan ben je er nog niet, want naast deze keuze staat er ook een ontbijtbuffet met verse sapjes, fruit, vers brood, zelfgemaakte jams, ontbijtgranen, lekkers als bolussen, muffins, bananenbrood, custard en nog zoveel meer. En niks komt uit een pak, alles wordt hier iedere dag weet vers gemaakt.
En dat is slechts het ontbijt.

We starten de dag beneden bij het strandzwembad. En guess what Alex gaat doen?
Die heeft om 10.00 de heerlijke date met de masseusse.
De massages vinden op een sala plaats buiten bij het strand. De wind zachtjes op je huid, in de schaduw, terwijl een thaise al je drukpunten opzoekt en lekker veel kracht in der handen heeft voor de Thaise massage. En believe me, ik ga dat vaker doen. Het was zalig!! Een uur lang, heel me lijf. Denk voor het eerst in jaren dat me schouders los komen. Het ontbreken van stress en drukte helpt natuurlijk ook op dit moment.

We luieren verder wat bij het zwembad, verplaatsen daarna even naar het strand in de hoop daar meer wind te vinden (marginaal) en eindigen bij het bovenste zwembad.

Om 15.15 hadden we nog een afspraak met ms. Ton. Zij legde ons uit wat er allemaal te zien en te doen is op het eiland. Leuk en gezellig.
Veel hebben we al keer gedaan, zoals de olifantenrit, al die tempels, enz. Maar wellicht dat we nog wel wat gaan doen. Het is alleen wel erg warm om heel actief te zijn en ook omdat de rest van de honeymoon al zo actief was, vinden we hier de rust ook wel heerlijk. We zien wel waar we zin in hebben!

Het is vandaag cocktailparty! Dus rond 17.00 gaan we douchen en omkleden en maken we ons op voor de complimentary cocktailparty. Yum!!!
We kletsen wat met een ander Rotterdams stel wat hier al een week is en we genieten van de canapés die rond gaan. Ik geloof dat we soort cosmo's als cocktails kregen. Was in ieder geval erg lekker.
En volledig tipsy schuiven we daarna aan in de bistro voor avondeten.
Het was lobster night waarbij je voor 30,- lobster op 5 hoogstaande manieren culinair bereidt voorgeschoteld krijgt, maar sinds we niet goed weten of we er uberhaupt van houden kiezen we uiteindelijk voor pizza's. Drie keer raden wiens idee dat was .

Een heerlijke rustige dag in een paradijselijk oord. Je hoeft niet eens het resort af om een super vakantie te hebben! Personeel is hier denk ik in verhouding 5:1 per gast en je hoeft niet eens te wenken en je wordt bediend.

Overigens moet ik niet vergeten even de smoothies en cocktails op te schrijven wat er in zit. Ze zijn goddelijk!

Tot morgen!

Liefs,
Lex (en natuurlijk ook van Ro, die af en toe meekijkt wat ik nu weer aan typen ben)